Anonymous skrev:
lqs skrev:
henrik! hvor stort temp.fald tror du egentligt der er i en udstødningsturbine? virker turbinen måske dårligere hvis den er isoleret? kom med et bud i grader? har du prøvet at måle eller har du noget troværdigt på skrift?
ang. isolering
da tyskerne lavede research til at bygge tom k.´s audi LM racer, havde en af deres testmotore et støbejernsmanifold, for at forbedre på dette byggede tyskerne et fint stålmanifold, i et forsøg på at forbedre flow e.t.c. men den effektforøgelse de fik ved deres fine manifold var mindre en hvad de havde forvented, det viste sig at deres fine nye manifold havde et større varmetab en det gamle støbejernsmanifold, løsingen var simpel man bandt bare deres nye manifold ind i udstødningsbandager.
ps. den eneste toyota der dur er en AE86'er , eller testarolla blandt kendere
a drifters boy toy

:o

Dette indlæg - selvom personen er anonym (man tør næsten heller ikke andet sådan som denne tråd er kørt op) - er faktisk noget af det jeg synes bedst om indtil videre.
Men ok tilbage til spørgsmålet. Jeg har en 2 liters original turbomotor på min dyt. Det er fikset med lidt ekstra hk. Havde før i tiden en SuperSprint på, bygget til netop denne type bil - kørte ok. Men så lavede jeg selv en 3" fra turbo med næsten frit flow og hentede ca. 8-10%. Så ingen tvivl her - på med en 3" potte.
Desuden i det nye V-Max (fedt blad) under "garagen" kommer de ind på hvordan en gammel Escort turbo skal fikses for at hente noget mere ud. Og på denne 1,6 motor rådes der til at smide en 3" potte på af Jan "motor" så mon ikke vi er ved have det på plads!
