Tændingen???

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Kenneth johnsen
Junior Medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 17 jul 2003, 21:11

Tændingen???

#1 Indlæg af Kenneth johnsen »

Hej.
Er ejer af en Daihatsu Charade.. hvor der er lagt en 1.6er i
skal skal stå 5 grader før top uden vakum. +/- 2 grader.

Men når den står der trækker den ujævn og kan ikke tage gassen når motoren er kold.
Men rykker rigtig godt efter 5000. og hele vejen ud til 7.

Derimod, stiller man den helt om på 30grader går den jævn, men trækker ikke så godt efter 6000omdrejninger.
Nogen der har et bud???????
Er ved at køre træt i det her
Billede 1.3/1.6 EFI 110hk
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#2 Indlæg af Transitfar »

Prøv at kontrollere, om dit TDC-tændingsmærke også virkelig står ud for mærket, når stempel 1 er i top. Skru evt. tændrøret ud, så du kan se eller mærke stemplet.
Folk laver sommetider de mærkeligste ting ved motorskift... :roll:
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Kenneth johnsen
Junior Medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 17 jul 2003, 21:11

#3 Indlæg af Kenneth johnsen »

hmm tdc tændingsmærke. hvad tænker du på?
mærket nede ved remhjulene?
alt fra 1.3 motoren er taget og sat over på 1.6eren.
Billede 1.3/1.6 EFI 110hk
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#4 Indlæg af mh »

Kenneth johnsen skrev:alt er taget og sat over på 1.6eren.


hmm hvis den køre med strøm fordeler og du har taget den fra 1,3 og mont. på den nye motor..... har du så kontrolleret at de køre med samme tændings avancering osv...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#5 Indlæg af Transitfar »

Hvis motoren virkelig går/kører jævnt op til 6000 omdr, selv om tændingen er sat på 30, så er der noget elementært galt.
Du skal kontrollere, at når stempel 1 er i kompressionstop, så er mærket på remskiven ud for mærket på blokken, kontroller samtidig, at strømfordeleren også står rigtigt.
Kontroller også helst, at tandremmen er sat 100% rigtig, og ikke "lige" er "smuttet" en tand.....
Folk kan begå de mærkeligste "mirakler" ved motorskift.
Giv os evt. motorkoderne på både den gamle og på den nye motor, så er det lettere at komme med gode ideer...
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Kenneth johnsen
Junior Medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 17 jul 2003, 21:11

#6 Indlæg af Kenneth johnsen »

Tandremmen står 100% hvor den skal.
Blev tjekket efter inden motoren blev sat i.
Ham jeg købte motoren af sagde at det hele fra charaden passede over.
Men der må være noget der ikke passer.
Kender en der har samme problem som mig., samme motor.
Og inden den blev sat i fejlede den ikke noget
Billede 1.3/1.6 EFI 110hk
Besvar