Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 14:22

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Hey..

Jeg leder efter en turbo til en mazda 323f.

Skal helst have siddet i en mazda!!!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mazda 323 Hatchback fra 89- bliver lavet med 4wd og turbo fra fabrikken. Jeg ved dog ikke om 323F også findes i sådan en version :)

Prøv at søge lidt på www.google.com eller www.cardomain.com og se, om der er andre der har lavet et projekt som dit.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
hejsa......
hvor stor (ccm) skal motoren være ? mig bekendt er mazda 323f lavet med tre størrelser motor.

jeg har muligvis en org. turbo motor på hånden. det eneste problem er at turboen er solgt fra den så det skal monteres en anden. Men dette skulle ikke være noget problem da jeg sagtens finde en turbo som kan passe til motoren. Endvidere er der ingen ledningsnet/box med til den.

Men sagen er jo den hvor meget ønsker du at gøre ud af dit projekt og hvor meget af det kan du selv lave?
Hvis du skal have det til at køre godt er du jo nok nød til at monterer et programerbar sprøjt, dette kunne jo evt. være Megasquirt. (det har jeg selv anvendt og det virker helt kanont)

MVH Jens Hald

Titel: Hey
Tak for svarene..;-)

Mit problem er, at jeg ikke selv kan lave så meget af det :(

Der ligger en 1,5 l DOCH motor i bilen nu, og det ville være mest ideelt for mig hvis jeg kunne beholde denne motor og smide turbo+intercooler i den.

Projektet haster egentlig ikke. Jeg er nemlig lige blevet færdig med det udvendige på bilen efter laaaaaang tids arbejde, så jeg er så småt igang med at tænke på noget mere power under hjelmen.

Ps. Der skal komme noget brugbart ud af det, så bilen ikke ender på værksted hver anden uge :D

På forhånd tak

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time