Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 09:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 nov 2003, 18:39 
Offline

Tilmeldt: 15 nov 2003, 18:29
Indlæg: 1
Geografisk sted: Vestjyland
Hyundai 1.6L 16V med 105Hk med en kompressionsforhold på 10:1

Når jeg kikker på http://www.powerpage.dk/turbolader.htm

Er anbefalet turbo tryk 0.3 bar :shock:

Vil det ca give 1.3 * 105 = 136hk :?:

Jeg havde regnet med > 150 hk :?:

Der står man kan montere en ekstra toppakning for at sænke kompressionsforholdet.

Er der nogen der her ved ca hvor langt jeg ca kommer ned i kompressionsforhold :?:

Hvilken turbo skal jeg vælge :?: T25 :?:

Tak på forhånd ......... bare rolig der kommer flere spørgsmål :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2003, 22:57 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 31 okt 2003, 18:31
Indlæg: 20
Hmm, du kan vist ikke helt regne det ud på den måde!

Vedr. kompr. så kommer det an på hvor tyk toppakningen er i forvejen osv. osv.

_________________
..: Jeg havde været perfekt, hvis jeg ikke var så satans selvglad :) :..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2003, 12:35 
du skal nok ned omkring 8:0 eller 8,5 i komp for at få det til at køre.

på den måde kan du sætte trykket lidt mere op end bare 0,3bar.. her kan være tale omkring 0,6-0,8 bar (måske mere)

Det er dog vigtig at du tænker din tænding sådan at ud kan sænke din tænding for at tillade at du kan hæve trykket og du ikke oplever tændingsbanken..


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2003, 15:57 
Offline

Tilmeldt: 01 nov 2003, 03:31
Indlæg: 3
Geografisk sted: Hobro/Randers
Hejsa

Det er vigtig at du sørger for god køling, evt stører køler, og at den får nok benzin, stører pumpe og benzin regulator, så kan du godt bruge OEM dyserne. Hvilken motor-styring havde du tænkt dig at bruge..??

Jeg køre pt .35 bar ladetryk nu, på en 2.0l ( Boxer motor - Impreza)
Det giver 180 hk. Der er standart stål-toppakning på og komp er 9,7:1.
Sku ellers køre med 0,5 - 0,6 bar, men pga slidt kobling er trykket sat ned, indtil at den er skiftet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2003, 16:00 
Offline

Tilmeldt: 01 nov 2003, 03:31
Indlæg: 3
Geografisk sted: Hobro/Randers
Hejsa

Det er vigtig at du sørger for god køling, evt stører køler, og at den får nok benzin, stører pumpe og benzin regulator, så kan du godt bruge OEM dyserne. Hvilken motor-styring havde du tænkt dig at bruge..??

Jeg køre pt .35 bar ladetryk nu, på en 2.0l ( Boxer motor - Impreza)
Det giver 180 hk. Der er standart stål-toppakning på og komp er 9,7:1.
Sku ellers køre med 0,5 - 0,6 bar, men pga slidt kobling er trykket sat ned, indtil at den er skiftet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2003, 18:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
til Acemann og div andre.du kan sagtens regne(cirka naturligvis) ydelse ud på den måde! det forudsætter at turbo sættet er lavet rigtigt uden nogen propper. 100hk på sug 1,5bar overtryk=2,5 gange 100hk=250HK MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2003, 11:38 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 26 aug 2003, 10:35
Indlæg: 63
en finger regel siger jo at 1bar er = +100% og derfor 10% ekstra for hver 0,1 bars tryk.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2003, 15:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 492
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
35 bar ladetryk :?: :D

_________________
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2003, 17:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
35 bar ladetryk? nej men det halve er prøvet! til traktortræk hvor der er 3 turboladere ind oven i hinanden. dvs. første trin 2,5 bar- andet trin 2,5 gange 2,5 bar= 6,25bar - tredie trin 2,5 gange 6,25 bar =16,625bar = voldsomt!!! der er lavet std. traktorer med 2 trin til bla det amerikanske marked. MVH. Søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2003, 20:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
8) Bare nyskærrig. Hvad yder sådan en diesel satan??????1 ,2, og 3, trin????

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team