Billig sted af få bearbejdet topstykke???
Redaktør: Moderatorer
-
Gæst
-
Guest
Smid også lige mig en mail om en pris på en portning af en golf III 1,8 cl
hh01c-jks@soh.dk
Mvh. Joachim
hh01c-jks@soh.dk
Mvh. Joachim
-
Jeg spør bare
Att. RN-porting.
Det lyder mest som om at det du laver er at fræse lidt med en gammel boremaskine og slibe lidt med noget sandpapir.
Nu ved du vel godt at man ødelægge mere end gavne ved bare at gøre hullerne større eller at tilpasse den indsugningen.
Ved bare at tilpasse indsugningen resiker du at miste meget moment gælder både ind og ud,og du skriver Bearbejdning af forbræningskammere hvis du tager ud af det mister du jo comp ikke smart men polering er ok.
Det der rigtigt giver HK er opfræsning af sæder og større ventiler i og højere comp men du laver jo ingen af de dele.og hvis du fræser ind og uds forkert (ikke ens det skal gøres fra mærke til mærke)er toppen jo lige til at smide ud.
Det lyder mest som om at det du laver er at fræse lidt med en gammel boremaskine og slibe lidt med noget sandpapir.
Nu ved du vel godt at man ødelægge mere end gavne ved bare at gøre hullerne større eller at tilpasse den indsugningen.
Ved bare at tilpasse indsugningen resiker du at miste meget moment gælder både ind og ud,og du skriver Bearbejdning af forbræningskammere hvis du tager ud af det mister du jo comp ikke smart men polering er ok.
Det der rigtigt giver HK er opfræsning af sæder og større ventiler i og højere comp men du laver jo ingen af de dele.og hvis du fræser ind og uds forkert (ikke ens det skal gøres fra mærke til mærke)er toppen jo lige til at smide ud.
-
Gæst
top
Hej Jeg spøger bare.
jeg kan godt se det fra din side af. du tænker sikkert at det har jeg ikke forstand på men jeg har brugt meget tid i sin tid på at undersøge en masse før at jeg gik i gang for år tilbage. men hvis du så mit arb. ville du hurtigt få en forståelse for at jeg går meget op i kvalitet for får jeg førest en der ikke er tilfreds og smider det ind på siden så er der ikke andre der vil have lavet noget så mit arb. SKAL være iorden HVER gang.
og jo bearbejdning af forbræningskammer er godt men det kommer and på hvordan toppen er lavet fra fabrikken af. og jo en top der er ikke er lavet ordenligt er ikke meget vær der er det igen det SKAL være iorden det jeg laver.
håber at det har givet dig svar nok og at du har fået et indblik i at jeg tager det seriøst
vh Rane
jeg kan godt se det fra din side af. du tænker sikkert at det har jeg ikke forstand på men jeg har brugt meget tid i sin tid på at undersøge en masse før at jeg gik i gang for år tilbage. men hvis du så mit arb. ville du hurtigt få en forståelse for at jeg går meget op i kvalitet for får jeg førest en der ikke er tilfreds og smider det ind på siden så er der ikke andre der vil have lavet noget så mit arb. SKAL være iorden HVER gang.
og jo bearbejdning af forbræningskammer er godt men det kommer and på hvordan toppen er lavet fra fabrikken af. og jo en top der er ikke er lavet ordenligt er ikke meget vær der er det igen det SKAL være iorden det jeg laver.
håber at det har givet dig svar nok og at du har fået et indblik i at jeg tager det seriøst
vh Rane
-
Mig igen
Re: top
Ok lyder som om du går op i det, men er det ikke mange penge hvis man så skal hen og få planet og nye ventilstyr og hætter oven i.
For en top med affræste ventilstyr køre jo ikke mange km (ca20000km) inden der skal nye styr i.
Og det er jo ikke altid det store man kan hen, jeg ved at man ikke kan hente noget på mange nye motore i dag.
Så er der kun en vej større ventiler så det kunne da være spændene hvis du begyndte at arbejde i det + noget planing af topstykker.
Mvh ham der spør meget
For en top med affræste ventilstyr køre jo ikke mange km (ca20000km) inden der skal nye styr i.
Og det er jo ikke altid det store man kan hen, jeg ved at man ikke kan hente noget på mange nye motore i dag.
Så er der kun en vej større ventiler så det kunne da være spændene hvis du begyndte at arbejde i det + noget planing af topstykker.
Mvh ham der spør meget
-
Rane
- Junior Medlem
- Indlæg: 48
- Tilmeldt: 05 okt 2003, 15:20
- Geografisk sted: Odense
top
Hej Mig igen
dine ventilstyr bestemmer du selv om der skal tages noget af
personlige er jeg ikke meget for at tage af af samme grund som du nævner men der er andre måder at få flowet bedre på.
med hensyn til planing af top kan jeg også klare det for en mere pris på 300kr.
med hensyn til efekt på nye motore har du da delvis ret eks. honda´s v-tec motore ville jeg ikke gøre noget ved de er så godt optimeret fra fabrikken af.
med hensyn til støre ventiler så kunne det da være sjovt nok men det tager en del tid og så bliver prisen en hel anden.
og da det er meningen at dette skal være prisbilligt så alle kan være med
så går det ikke at tage 3000-3500 for en top selv om de fleste firmager der bearbejder toppe nemt tager 3500kr for det alene uden støre ventiler
vh Rane
dine ventilstyr bestemmer du selv om der skal tages noget af
personlige er jeg ikke meget for at tage af af samme grund som du nævner men der er andre måder at få flowet bedre på.
med hensyn til planing af top kan jeg også klare det for en mere pris på 300kr.
med hensyn til efekt på nye motore har du da delvis ret eks. honda´s v-tec motore ville jeg ikke gøre noget ved de er så godt optimeret fra fabrikken af.
med hensyn til støre ventiler så kunne det da være sjovt nok men det tager en del tid og så bliver prisen en hel anden.
og da det er meningen at dette skal være prisbilligt så alle kan være med
så går det ikke at tage 3000-3500 for en top selv om de fleste firmager der bearbejder toppe nemt tager 3500kr for det alene uden støre ventiler
vh Rane
-
skovbamsen
-
Rane
- Junior Medlem
- Indlæg: 48
- Tilmeldt: 05 okt 2003, 15:20
- Geografisk sted: Odense