Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 14:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: 306 turbo
Indlæg: 19 nov 2003, 18:27 
Offline

Tilmeldt: 19 nov 2003, 18:19
Indlæg: 2
hej jeg har en 306 1.8 16v og jeg tænker på at montere en turbo på den men kan ik rigtig finde ud af om det er en go ide! og tænkte om der var nogle der kunne hjælpe med at besvare nogle spørgsmål.
jeg har hørt at komprisionen skal sænkes til 1:7 eller noget der omkring er det nok bare at skifte toppakningen til en lidt højere eller? og hvis det er hvor stor skal den være og hvor kan jeg få fat i en?
turbo biler køre normalt med hvad er det det heder, ka ik lige huske det men det smøre stemplerne og pejlstængerne, er det noget man kan og skal montere?
er det nødvændigt at montere en anden benzinpumpe eller kan jeg nøjes med den jeg har? hvis ik hvilken en skal jeg bruge? og skal jeg invistere i en mf2?
regner ik med at turboen skal køre med et vildt højt tryk!

håber i kan hjælpe eller komme med andre forslag til at få lidt mere ud af min bil!
kasper


Senest rettet af stereophonic 19 nov 2003, 19:02, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2003, 18:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
7/1 er ikke nødvendigt......men hvis du kan komme ned på ca 9/1 er det til at få til at fungere.

Prøv at undersøge om ikke manifold/turbo/motorstyring passer fra en 406Turbo eller måske en 405T16

Det vil lette dit arbejde en del !!

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2003, 18:52 
Offline

Tilmeldt: 19 nov 2003, 18:19
Indlæg: 2
jeg ved at manifold og turboen passer lige over på min bil, det er ik svært at finde noget der passer til bilen, men noget der holder! vil helst ik smide et stempel.. jeg tænker lidt på om det er nødvændigt at skifte stemplerne eller ej? ved ik om styreboxen fra en 406 passer tror ik helt den gør! 406 turbo er en 2.0 8v og min er en 16v... men ved ik om det betyder noget?
og hvordan finder jeg ud af hvor stor toppakning jeg skal bruge til at sænke komprisionen?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2003, 12:57 
Det lyder ikke som om du ved videre meget om det, så mit råd er at høre en der virkelig har forstand på det. Ellers går det galt, og det er dyrt. Desuden gar PUGs ikke det bedste ry, når de skal til at arbejde sammen med en eftermonteret turbo


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2003, 15:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
du kan ikke bruge en styre boks fra en 406 eller 405 mi16 eller T16 du skal have have en juster bar benzintryks regulator for at få dit ekstra benz. og så er det ellers bare at klø på på mit arbejde (pug vordingborg) har vi en rally køre som har en kammerat der har en magen til som har mont. kompressor anden knast og benzintryks regulator og pøjj den skulle trække skindet af en ko.......

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2003, 15:36 
Offline

Tilmeldt: 20 nov 2003, 15:28
Indlæg: 1
Vil det sige at manifold fra 406 2,0 Turbo 8V - passer på 1,8 16V motorne?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2003, 20:30 
stereophonic skrev:
jeg ved at manifold og turboen passer lige over på min bil, det er ik svært at finde noget der passer til bilen, men noget der holder! vil helst ik smide et stempel.. jeg tænker lidt på om det er nødvændigt at skifte stemplerne eller ej? ved ik om styreboxen fra en 406 passer tror ik helt den gør! 406 turbo er en 2.0 8v og min er en 16v... men ved ik om det betyder noget?
og hvordan finder jeg ud af hvor stor toppakning jeg skal bruge til at sænke komprisionen?


405Turbo16 er jo, som det kan læses, en 16v !!!


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2003, 21:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
egelundvej25 skrev:
Vil det sige at manifold fra 406 2,0 Turbo 8V - passer på 1,8 16V motorne?


det tror jeg ikke at du skal regne med....

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team