Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 14:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: 306 turbo

hej jeg har en 306 1.8 16v og jeg tænker på at montere en turbo på den men kan ik rigtig finde ud af om det er en go ide! og tænkte om der var nogle der kunne hjælpe med at besvare nogle spørgsmål.
jeg har hørt at komprisionen skal sænkes til 1:7 eller noget der omkring er det nok bare at skifte toppakningen til en lidt højere eller? og hvis det er hvor stor skal den være og hvor kan jeg få fat i en?
turbo biler køre normalt med hvad er det det heder, ka ik lige huske det men det smøre stemplerne og pejlstængerne, er det noget man kan og skal montere?
er det nødvændigt at montere en anden benzinpumpe eller kan jeg nøjes med den jeg har? hvis ik hvilken en skal jeg bruge? og skal jeg invistere i en mf2?
regner ik med at turboen skal køre med et vildt højt tryk!

håber i kan hjælpe eller komme med andre forslag til at få lidt mere ud af min bil!
kasper

Senest rettet af stereophonic 19 nov 2003, 19:02, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
7/1 er ikke nødvendigt......men hvis du kan komme ned på ca 9/1 er det til at få til at fungere.

Prøv at undersøge om ikke manifold/turbo/motorstyring passer fra en 406Turbo eller måske en 405T16

Det vil lette dit arbejde en del !!

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:

jeg ved at manifold og turboen passer lige over på min bil, det er ik svært at finde noget der passer til bilen, men noget der holder! vil helst ik smide et stempel.. jeg tænker lidt på om det er nødvændigt at skifte stemplerne eller ej? ved ik om styreboxen fra en 406 passer tror ik helt den gør! 406 turbo er en 2.0 8v og min er en 16v... men ved ik om det betyder noget?
og hvordan finder jeg ud af hvor stor toppakning jeg skal bruge til at sænke komprisionen?

Titel:
Det lyder ikke som om du ved videre meget om det, så mit råd er at høre en der virkelig har forstand på det. Ellers går det galt, og det er dyrt. Desuden gar PUGs ikke det bedste ry, når de skal til at arbejde sammen med en eftermonteret turbo

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
du kan ikke bruge en styre boks fra en 406 eller 405 mi16 eller T16 du skal have have en juster bar benzintryks regulator for at få dit ekstra benz. og så er det ellers bare at klø på på mit arbejde (pug vordingborg) har vi en rally køre som har en kammerat der har en magen til som har mont. kompressor anden knast og benzintryks regulator og pøjj den skulle trække skindet af en ko.......

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:

Vil det sige at manifold fra 406 2,0 Turbo 8V - passer på 1,8 16V motorne?

Titel:
stereophonic skrev:
jeg ved at manifold og turboen passer lige over på min bil, det er ik svært at finde noget der passer til bilen, men noget der holder! vil helst ik smide et stempel.. jeg tænker lidt på om det er nødvændigt at skifte stemplerne eller ej? ved ik om styreboxen fra en 406 passer tror ik helt den gør! 406 turbo er en 2.0 8v og min er en 16v... men ved ik om det betyder noget?
og hvordan finder jeg ud af hvor stor toppakning jeg skal bruge til at sænke komprisionen?

405Turbo16 er jo, som det kan læses, en 16v !!!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
egelundvej25 skrev:
Vil det sige at manifold fra 406 2,0 Turbo 8V - passer på 1,8 16V motorne?

det tror jeg ikke at du skal regne med....

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time