Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 07:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: hybrid turbo
Er der nogen der ved hvad forskellen er mellem en standard turbo og en hybrid turbo.
denne turbo har jeg set på en daihatsu charade gtti, og jeg mener nok at den sidder der som standard.

på forhånd tak

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
det har vist nok noget at gøre med at udstødningssiden / indsugningsiden er ændret i forhold til standarten.og vistnok også skovl hjulene.men er ikke helt sikker.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Tror der mange former for Hybrid turboer, den på min gamle Ford har et større udstødningshus, 360 grader lejer,og en større aktuator så den bedre kan holde et højere tryk.
Tror man skal over 1.2-1.5bar før en mormal turbo står af.

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Sjælland
Kort og godt fortalt, så kan en hybrid hold til virkelige stor belastninger, er som tommelfinger regl ALTID med 360 graders lejer :lol: letter kan det ikke siges.

"konstruktive ændringer på MIN bil Hr.betjent...Nej det kan vist ikke passe!!"""

Medlem

redguy skrev:
Er der nogen der ved hvad forskellen er mellem en standard turbo og en hybrid turbo.
denne turbo har jeg set på en daihatsu charade gtti, og jeg mener nok at den sidder der som standard.

på forhånd tak

Der sidder ikke hybrid turbo på en charade gtti fra standard så vidt jeg ved. Men den kan købes hos www.camskill.co.uk

Har du en Charade??

tak for de mange kommentarer til mit spørgsmål, det er ikke usansyneligt at det er en hybrid turbo man skal overveje at får fat i, men jeg har endnu et problem, jeg ville gerne have nogle ventilerede skiver til min bil, og de skal passe til en 1,0 turbo, ikke gtti da disse er noget størrer, og ikke passer over direkte

Titel: charade
Junior Medlem
Brugeravatar

hvad vil du nu til at lave med sådan en turbo fra en gtti?

Titel:
En hybrid turbo er bare som før nævnt f.eks to turboer der er bygget sammen... Det gøres for at tilpasse den optimalt til den pågældende motor og til de krafter man vil hente i den. Det samme med hybrid gearkasser... Det kunne også være to der var bygget sammen til at have en optimal gearing til 1/4 mile til netop den motor og bil.

v/h christian

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time