Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 22:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 nov 2003, 22:40 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 30 sep 2003, 11:43
Indlæg: 21
Geografisk sted: norge
Noen som har erfaring med lystgass på små motorer?? ( 1,4 I)

_________________
goblin


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2003, 20:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Jeg er også meget interseret (652cc.). Det skal sku prøves!!!!!

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2003, 10:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Der er ikke nogen problemer i at smide Nos på små motore hvis man bare bare tilpasser dysserne. Det er nok ikke smart at smide 50hk dysser på en 1.4 med 55hk eller lignende. Smid en 30 hk dysse på og det burde snurre som en lille mis.
Der var en fra Nissanklubben der havde det på hans Almere 1.4 men blev rimlig grådig og smed 75hk dysser på, og leder stadig efter topstykket :-)
Han hævede topfarten fra 175 til 220kmt og da jeg spurgte ham hvordan man gjorde det uden at bruge det i mere end 10sek, sagde han at det var ligemeget hvor lang tid man brugte det af gangen :shock: :shock:

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2003, 12:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Det er jo hvad man kalder "learning by doing"...... 8) .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2003, 18:35 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 30 sep 2003, 11:43
Indlæg: 21
Geografisk sted: norge
NMB1022 skrev:
Der er ikke nogen problemer i at smide Nos på små motore hvis man bare bare tilpasser dysserne. Det er nok ikke smart at smide 50hk dysser på en 1.4 med 55hk eller lignende. Smid en 30 hk dysse på og det burde snurre som en lille mis.
Der var en fra Nissanklubben der havde det på hans Almere 1.4 men blev rimlig grådig og smed 75hk dysser på, og leder stadig efter topstykket :-)
Han hævede topfarten fra 175 til 220kmt og da jeg spurgte ham hvordan man gjorde det uden at bruge det i mere end 10sek, sagde han at det var ligemeget hvor lang tid man brugte det af gangen :shock: :shock:


i bilen min er det 90 hk originalt... er en civic 1,4i 16V... 95 mod... tror du det går bra???? dysene som sitter i nå gir ca 40-50 hk....

_________________
goblin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2003, 20:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Kender faktisk en der har smadret en civic (med vilje :lol: ) De proppede 75 hk i den og den var næsten ikke til at smadre sagde han :wink:

Jeg tror 50hk er for meget til en 1.4 der har 90hk hvis det skal holde i længere tid. Et lille trick hvis du vil fortsætte med 50hk er lige at smide en smule mere benz i blandnigen og sørge for at overholde de 10sek 100%

Jeg ville nok ikke selv gå højere en 40hk, men det kommer an på hvor meget du bruger det? Hvis du kun bruger det 1 eller 2 gange om ugen tror jeg nok at 50hk skal holde uden problemer!

Ps. Husk at nos ikke må bruges under 3000rpm og ikke på ramme omdrejningsbegrænseren

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2003, 08:26 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 30 sep 2003, 11:43
Indlæg: 21
Geografisk sted: norge
NMB1022 skrev:
Kender faktisk en der har smadret en civic (med vilje :lol: ) De proppede 75 hk i den og den var næsten ikke til at smadre sagde han :wink:

Jeg tror 50hk er for meget til en 1.4 der har 90hk hvis det skal holde i længere tid. Et lille trick hvis du vil fortsætte med 50hk er lige at smide en smule mere benz i blandnigen og sørge for at overholde de 10sek 100%

Jeg ville nok ikke selv gå højere en 40hk, men det kommer an på hvor meget du bruger det? Hvis du kun bruger det 1 eller 2 gange om ugen tror jeg nok at 50hk skal holde uden problemer!

Ps. Husk at nos ikke må bruges under 3000rpm og ikke på ramme omdrejningsbegrænseren


jeg kjører med et vått system... har ekstra bensintilførsel i dysa somspruter ned i innsuget...

_________________
goblin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2003, 08:27 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 30 sep 2003, 11:43
Indlæg: 21
Geografisk sted: norge
NMB1022 skrev:
Kender faktisk en der har smadret en civic (med vilje :lol: ) De proppede 75 hk i den og den var næsten ikke til at smadre sagde han :wink:

Jeg tror 50hk er for meget til en 1.4 der har 90hk hvis det skal holde i længere tid. Et lille trick hvis du vil fortsætte med 50hk er lige at smide en smule mere benz i blandnigen og sørge for at overholde de 10sek 100%

Jeg ville nok ikke selv gå højere en 40hk, men det kommer an på hvor meget du bruger det? Hvis du kun bruger det 1 eller 2 gange om ugen tror jeg nok at 50hk skal holde uden problemer!

Ps. Husk at nos ikke må bruges under 3000rpm og ikke på ramme omdrejningsbegrænseren


jeg kjører med et vått system... har ekstra bensintilførsel i dysa somspruter ned i innsuget...

_________________
goblin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2003, 09:17 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 30 sep 2003, 11:43
Indlæg: 21
Geografisk sted: norge
NMB1022 skrev:
Kender faktisk en der har smadret en civic (med vilje :lol: ) De proppede 75 hk i den og den var næsten ikke til at smadre sagde han :wink:

Jeg tror 50hk er for meget til en 1.4 der har 90hk hvis det skal holde i længere tid. Et lille trick hvis du vil fortsætte med 50hk er lige at smide en smule mere benz i blandnigen og sørge for at overholde de 10sek 100%

Jeg ville nok ikke selv gå højere en 40hk, men det kommer an på hvor meget du bruger det? Hvis du kun bruger det 1 eller 2 gange om ugen tror jeg nok at 50hk skal holde uden problemer!

Ps. Husk at nos ikke må bruges under 3000rpm og ikke på ramme omdrejningsbegrænseren


det sitter et vått system i bilen nå, så den får jo ekstra bensin i blandingen... er det det du mener????

_________________
goblin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2003, 09:48 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 30 sep 2003, 11:43
Indlæg: 21
Geografisk sted: norge
NMB1022 skrev:
Kender faktisk en der har smadret en civic (med vilje :lol: ) De proppede 75 hk i den og den var næsten ikke til at smadre sagde han :wink:

Jeg tror 50hk er for meget til en 1.4 der har 90hk hvis det skal holde i længere tid. Et lille trick hvis du vil fortsætte med 50hk er lige at smide en smule mere benz i blandnigen og sørge for at overholde de 10sek 100%

Jeg ville nok ikke selv gå højere en 40hk, men det kommer an på hvor meget du bruger det? Hvis du kun bruger det 1 eller 2 gange om ugen tror jeg nok at 50hk skal holde uden problemer!

Ps. Husk at nos ikke må bruges under 3000rpm og ikke på ramme omdrejningsbegrænseren


det sitter et vått system i bilen nå, så den får jo ekstra bensin i blandingen... er det det du mener????

_________________
goblin


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team