Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 09:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 nov 2003, 16:43 
Hey Folkens...

Jeg har en kammerat, der lige købt en 306 XS og jeg ville lige høre om den er egnet til at få smidt kompressor på? Hvor mange hk får den og hvad tryk kan den holde til at køre med?

Efter at have kigget i motorrummet finder man du af at manifolden er af plastik - nogle der har en fornuftig forklaring på det?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2003, 09:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 132
Hej
Det er da set før, men der er meget lidt plads.

Prøv at søge på "kompressor and 306" så kommer lars viggos projekt 306 XT kompressor frem.

Det mht. plastikindsugningsmanifold. Der er vel ikke nogen logisk forklaring på det end at det er billigere at lave end i støbt aluminium. Man kan med fordel montere indsugningsmanifolden fra en 306 GTI.

Mvh Johnny and


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2003, 09:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 132
Hej
Det er da set før, men der er meget lidt plads.

Prøv at søge på "kompressor and 306" så kommer lars viggos projekt 306 XT kompressor frem.

Det mht. plastikindsugningsmanifold. Der er vel ikke nogen logisk forklaring på det end at det er billigere at lave end i støbt aluminium. Man kan med fordel montere indsugningsmanifolden fra en 306 GTI.

Mvh Johnny and


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2003, 09:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 132
Hej
Det er da set før, men der er meget lidt plads.

Prøv at søge på "kompressor and 306" så kommer lars viggos projekt 306 XT kompressor frem.

Det mht. plastikindsugningsmanifold. Der er vel ikke nogen logisk forklaring på det end at det er billigere at lave end i støbt aluminium. Man kan med fordel montere indsugningsmanifolden fra en 306 GTI.

Mvh Johnny and


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2003, 11:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 132
Hej
Det er da set før, men der er meget lidt plads.

Prøv at søge på "kompressor and 306" så kommer lars viggos projekt 306 XT kompressor frem.

Det mht. plastikindsugningsmanifold. Der er vel ikke nogen logisk forklaring på det end at det er billigere at lave end i støbt aluminium. Man kan med fordel montere indsugningsmanifolden fra en 306 GTI.

Mvh Johnny and


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2003, 11:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 132
Hej
Det er da set før, men der er meget lidt plads.

Prøv at søge på "kompressor and 306" så kommer lars viggos projekt 306 XT kompressor frem.

Det mht. plastikindsugningsmanifold. Der er vel ikke nogen logisk forklaring på det end at det er billigere at lave end i støbt aluminium. Man kan med fordel montere indsugningsmanifolden fra en 306 GTI.

Mvh Johnny and


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2003, 11:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 132
Hej
Det er da set før, men der er meget lidt plads.

Prøv at søge på "kompressor and 306" så kommer lars viggos projekt 306 XT kompressor frem.

Det mht. plastikindsugningsmanifold. Der er vel ikke nogen logisk forklaring på det end at det er billigere at lave end i støbt aluminium. Man kan med fordel montere indsugningsmanifolden fra en 306 GTI.

Mvh Johnny and


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2003, 18:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
så så der kan kun være et manifold på...... og hvis der er andre der kigger med her så passer den også på en MI16 med spjældet og sådan så giver det lidt hyypper også......

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 nov 2003, 17:39 
Ja det er rigtigt at jeg har sat kompressor på en 306XT 1.8L 8v motor, og jeg har også plast-indsugningsmanifold, det holder fint til de 0,7-0,8 bar jeg kører med, indtil videre da :D
Min har ca. 100HK standard og nu har den ca. 180HK sidst den blev målt i hvert fald (siden da er der kommet anden knast i ca. 200HK nu tror jeg, eller håber jeg :wink: ), men det er med 0,7-0,8 bars ladetryk.

Hvis du skal tryklade din 306'er vil jeg anbefale at du sænker din kompression, for jeg kørte ca. 2 uger med 0,5 bars tryk og alm. kompression (160HK) før der røg et stempel :(
Men siden da har motoren ikke fejlet noget, nu er det kun trækaksler osv. der har problemer med at klare presset 8)

Mvh
Lars Viggo 306XT Kompressor


Top
  
 
Indlæg: 25 nov 2003, 17:52 
Hej Lars...

Tak for tippene, dem vil jeg give videre...

Martin


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team