Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 13:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 nov 2003, 17:09 
Jeg skal til at have fræst dybere ventillommer i mine stempler og vil gerne høre hvad I mener er min. gudstykkelse må være i stemplet???



håber på et hurtigt svar!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 25 nov 2003, 18:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
det kommer sgu an på tusind ting !!!Det er jo ikke lige frem fordi du smider om dig med info !!!!

Du kunne jo starte med at fortælle hvilken motor det er og hvad andre modificationer der er lavet på den.

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 nov 2003, 22:05 
det er en bmw 2,7 motro som bliver lavet som suge motor med anden knast osv. evt. nos sener men skal have fræst ud stemplel pga. større løfte højde og fordi jeg har hævet komp. ??? er 5 mm. umligt at få til at holde ???


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 25 nov 2003, 22:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
se det var jo en helt anden snak....

Min genbo har lavet samme motor i hans e30 og jeg ved at han lavede ret dybe huller fordi han også havde en anden knast med størrere løftehøjde.

Men hvis du kan vente kan jeg spørge ham om hvor meget har "gravede" i hans stempler.

ved at måle på toppen må du jo kunne se hvor meget plads ventilen kræver og lave huller efter det. husk at tælle toppakningen med, men husk også på at der skal være plads til at plejlstangen strækker sig lidt, det har jeg prøvet at glemme i en V2 motorcykel motor og det kostede mere end en 2.7BMW undermotor :evil:

Mail mig lige en påmindelse så spørger jeg da lige min genbo.

kim2@olesen.tdcadsl.dk

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2003, 08:31 
xxblade du har ikke et tlf. nummer jeg må have lov at ringe på??? ang. guds tykkelse


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2003, 15:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
Anonymous skrev:
xxblade du har ikke et tlf. nummer jeg må have lov at ringe på??? ang. guds tykkelse


26 81 14 79, helst efter kl 18

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2003, 21:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
Hej B

Ang vippearme så kørte min ven med de org. og han kørte op til 7800rpm, han havde fået at vide at de let kunne holde så længe han var omhyggelig med at holde ventilerne justeret ok.

Han brugte Schrick 284 graders knast, 1.5mm af toppen, ventilstyr fjernet og lidt finpudsning af portene. Havde kun rettet blokken af under 1mm.
Lavet lommerne i ventilen 2.5mm dybere og det gav ingen problemer.
Standart indsugning/dyser/tænding

248hk/340nm målt ved Viborg auto teknik.

Det var ellers en hyggelig samtale, jeg må hellere kigge ned og se dyret en dag.

Prøv lige om du ikke kan få noget info om det 2300cc kit.

Kim

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2003, 08:57 
jeg har fundet ud af hvem der skulle have den ligende så skal nok lige finde ud af det.
Hvor langt skal der min. være fra den øverste stempelring og til topen af stemel???


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2003, 10:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
Anonymous skrev:
jeg har fundet ud af hvem der skulle have den ligende så skal nok lige finde ud af det.
Hvor langt skal der min. være fra den øverste stempelring og til topen af stemel???


Det ved jeg sgu ikke, det eneste jeg har prøvet at dreje af var en kadett og der drejede vi 3 mm af stemplet og det skete der ikke noget med stmpelringen ved.

Hvor langt er der nu ??

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2003, 20:46 
jeg regner med jeg ved mere om det 2,3 l kit i morgen så skal jeg lige lade høre fra mig.
Der er ikk mulighed for at tage nok af blokken pga. af vand og oliekanal.
så slaglængden skal ændres 6 mm. skal se om jeg kan finde et sted og få den slebbet efter den er blevet svjest....


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team