Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 maj 2025, 00:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 nov 2003, 20:08 
Jeg mangler en forbro til min kadett c 1,2s den skal være fra en 1,6 eller større da jeg skal til at have optimeret bremser.
Håber der er nogen der har en til at ligge.....
Jeg ligger inde med en del stumper til diverse opler så hvis der er nogen som er frisk på en byttehandel.....

mvh Allan.H.
tlf 21704621


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2003, 20:54 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 nov 2003, 19:10
Indlæg: 22
Geografisk sted: Fyn
Du kan sagtens bruge den samme forbro, altså en 1,2 forbro til større bremser.
Jeg har selv en kadett c caravan som jeg lige har fået synet og godkendt med 2,2 motor og selvfølgelig dertil hørende bremser.
på min er det kun en 1,2 forbro, men den er blevet glasblæst og pulverlakeret så den ligner en ny!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2003, 21:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
når man læser de forskelige Opel blade så ser det da ud til at alle de "seje" bruger en 1000'er forbro ??

ved ikke hvorfor, men ved bare at de gør det....

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2003, 23:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Hej.
@ Blade : Det er skam fordi at 1000 serien var bygget specielt til rally, d.v.s de havde en 2.0 EH motor med 115 k p.g.a. højere kompression. Derudover var forbroen så forstærket. Der står mere om den her :
http://www.kadettc.de/1000er.html

@ Sonni : Passede kaliperne virkelig på?? Jeg troede styrbøjlere på hvilke ankerpladen er monteret var ret anderledes.... :roll: !

_________________
PowerPage sugemotorfraktion
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2003, 00:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
2.0EH :lol: :lol: Ahhhh sikke minder........Min første bil var en 1981'er Ascona B 2.0Sr med sådan en motor, 5trins og 75% spær bagtøj !!! Rød med org. Irmscher skørter/frontspoiler og hækvinge !!! Og ikke mindst den LÆÆÆKRE bagkofanger med nummerplade i !!! Gul Koni og tårnstiver......


Jeg gad sgu godt prøve den bil igen og så mærke om den virkelig kører så godt som jeg mindes.

2.0 EH motoren kørte helt fantastisk, kan huske at flere mennesker ville sværge på at den bil var både boret op og med knast og hvad har vi, men bortset fra en Bananmanifold og 2½tommer udstødning var den 100% standart, ikke engang et K&N filter kunne det blive til !!!
Jo det var bil dengang i 1993.....

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2003, 13:10 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 nov 2003, 19:10
Indlæg: 22
Geografisk sted: Fyn
Hmm nu skal det så lige siges at jeg kører helt uden ankerplader. De er blevet pillet af, for ellers kan 2,2 bremserne ikke værer der. Men det var ikke noget problem og få den synet uden. Har også en kammerat som har bygget en 7-8 biler om og fået dem synet. Alle uden ankerplader!!!
Men ja en forbro fra en 1000 serie er der forstærkninger på, men så længe man ikke skal op på den anden side af 400 hk så har den almindelige ikke noget problem med og holde!
Mvh Sonni


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2003, 16:31 
ATT: Sonni
hvor fanden ved du alt det fra du har sku da ikke haft kadett c mere end max 6mdr.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2003, 20:56 
Nu er det sådan at min kadett kører med tromle bremser foran og jeg har fået at vide at jeg ikke kan bygge det sammen med mine 2,2 skiver/kaliber.

Att: sonni

Kan du give mig en kort beskrivelse af ombygningen og skal jeg have andre nav eller hvad???

mvh Allan.H.
21704621


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2003, 21:00 
Att: Sonni har du selv betalt den fri til 2,2 motor/bremser og hvad har det kostet???

mvh Allan.H.
21704621


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2003, 00:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Hej.
@ Allan : Så ska du nok have n anden forbro, eller hvertfald andre spindelarme. Men jeg er ikke sikker.
@ Sonni : Hehe, man skal bare huske på at ankerpladerne er der for en grund! Men ja, jeg er godt klar over at man kan syne biler uden. På min Manta A skar jeg dog bare indhakket til kaliperen størrere da jeg monterede ventilerede 2.2i skiver.

_________________
PowerPage sugemotorfraktion
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team