Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 15:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Hej Martin

Det var så lidt, jeg har faktisk en gang for lang tid siden lavet en hjemmeside med lidt billeder af mit projekt, den er desværre ikke blevet opdateret i meget lang tid og jeg har desværre heller ikke fået skrevet noget tekst til billeder eller noget, men der er da en del billder du kan kigge lidt på, hvis det har interesse, http://crazylife.dk

Mvh
Lars Viggo 306XT kompressor
MSN: chuks_nwogo@msn.com

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Ups jeg glemte da lige www så jeg prøver lige igen http://www.crazylife.dk

Mvh
Lars Viggo 306XT kompressor
MSN: chuks_nwogo@msn.com

Titel:
jeg kan se at du har brugt, en roots kompressor fra en toyota 4agze, det er toyotas lille model der bliver solgt i massevis herinde, (SC12) dvs. 1200cc pr rev.
jeg kan også se at du har fjernet magnetkoblingen, og erstattet den med et hjemmelavet remhjul. nu passer toyotas "store" kompressor desværre ikke dirrekte på det samme beslag som den "lille", men den (sc14) levere 1420cc pr rev og stammer fra en 2l række 6 er (1ggze), og ville kunne levere over 200hk på din (den levere en 230-240hp på 2literen)

ikke for at disse dit projekt, men toyotas 4age motor (der er en nyere kopi af fords BDA motor) er en noget mere preformance orienteret motor, og er sjældent set med 200 hk fra den kompressor, dem der er kommet tættest har skiftet remhjul, og ellers portet topstykke monteret andre knaster, anden programerbar motorstyring e.t.c. men har haft problemer med at få den lille kompressor til at levere nok luft, (kompressoren kan ikke lide at spinde hurtigere end lidt over 10.000 rpm herefter begynder teflonbelægningen at smelte (ifølge dem der har prøvet det)). i iretation over at ofre alle disse penge har de fleste fjernet kompressoren og monteret en turbo istedet(der er ikke plads til sc14'eren). da toyotaen kun har en 1600cc motor skulle man tro at den ikke kan sammenlignes med din, men da 200hk kræver en hvis mængde luft afhængig af motorens virkningsgrad, tvivler jeg på at den kan levere 200 hk på en 1800 pug. oven i købet med et 8v top.(hvis du skal have en chance skal vi have fat i en af de heftige 16v pug 1800 motore, men også her vil jeg vælge en større kompressor, (eller turbo).
toyotaen har 16v og dermed et "penthouse" forbrændingskammer der samler gassen omkring tendrøret hvilket medføre at den har mindre tendens til tændingsbanken, ergo kan man køre med enten højre kompression eller højre boost.

(1600 4age motoren bruges i formula atlantic hvor den levere 240 n/a hk)

man skulle tro jeg var toyotafreak, men faktisk er jeg snarre antitoyota, jeg tror hellere jeg ville gøre som lasse og købe en yogo før jeg anskaffer mig en toyota.
når det kommer til motore er lyden fra en heftig na. motor ikke til at slå,
herefter kommer råstyrken og bundtrækket fra en kompressor og til sidst den store kunstige effekt fra en turbobil.

Titel:
Det hele startede også med at jeg "bare" skulle køre med 0,4-0,5 bars tryk med standart kompression, og det er grunden til at jeg valgte en SC12, da den jo er rigelig stor til det..... Men men men bilen kunne som sagt kun holde til 0,5 bar i ca. 2 uger, så jeg var nødt til at hæve toppen (sænke kompressionen) for at få det til at holde, og samtidig presse kompressoren til det yderste, for jeg tror simpelt hen ikke at jeg kan få plads til en større kompressor (og jeg gad heller ikke prøve på det tidspunkt), men i hvert fald besluttede jeg mig for at se hvad jeg kunne hive ud af SC12'eren.
Jeg har fået kørt den ind hos ScanTune og fik målt den til 184HK/238NM ladetryk 0,7-0,8 bar (så kan du tro det eller la' vær :lol: )
Efter det har jeg monteret en skarpere knast, og efter det har jeg næsten taget et sekund af min 1/4 mile, så derfor tror og håber jeg på at den har omkring 200HK, men det er helt sikkert også max!!!

Men når jeg engang skal ha' mere ud af den, og det vil man vel altid, mere vil ha' mere, så skal jeg ha' en anden kompressor i, ingen tvivl om det....

Mvh
Lars Viggo

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
hov hvem skriver som gæst om min vogn? kender jeg dig? der er nu ikke meget andet end yugo karossen tilbage, for det holder ikke til kræfterne. men hvis nogen vil gøre mig stykket efter, skal man bruge stumper fra fiat 127, 128, ritmo, regata og RIGTIG mange småting fra en uno turbo (samt motor og gearkasse naturligvis). altsammen samles med god fantasi og kreativ evne. lettere brug af tig og co2 svejs og god hjælp fra en god ven der er ferm med svejse briller på. samt fantastisk ved en drejebænk... hvis han ser det her, TUSIND tak til martin jensen i måløv

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time