Mr skrev:
Hvad ligger sådan en MS i af pris...hvad kan den?
Den kan hentes direkte i USA, til forskellige priser , altafhængigt af om den bliver snuppet i tolden eller ej. Har ikke hørt noget billigere end 1600kr, men de er vist også blevet knaldet i tolden. Måske hvis man kender een der kan købe den derovre og få den sendt som gave....?
Jeg kan sælge en færdig samlet, hvis du ikke tør rode dig ud i det selv. Mail mig direkte for mere info, eller ring 20445144.
MS kan idag det hele. Den sidste version kan styre både sprøjt og tænding. begge dele er fuldt programmerbar.
Lav en søgning på "megasquirt" i google så skal du bare se....der er rigeligt info at plukke af.
Kan kun sige at det er ganske intuitivt opbygget. Det er det første programmerbare sprøjt jeg har haft fingene i, og det var sgi bare at lave ledningsnettet til motoren så alle sensorerne var med så kørte det. Derefter ud på en tom vej og justere lidt efter gehør(men stadigt rigeligt fedt!) lave et par datalogs så man kan se hvordan den skaber sig.
Feks afslørede vi næsten øjeblikkeligt at bensinpumpen ikke længere var over opgaven at føde motoren. Vi kunne se at lambda værdien gik på nul , samme sted og ved samme belastning, uanset at dysernes åbningstid helt konkret steg. Alt kan overvåges, men surf lidt rundt og kig, så vil du hurtigt se om det var noget for dig.
Det er, hvis du vælger MSnS, muligt at køre fordelerløst tænding, men hvis det er første gang du roder med prog. sprøjt, så er det nok en god ide at pille ved sprøjtdelen alene til at starte med. Selvom det er simpelt så er det ikke praktiskt hvis der er ALT for mange løse parmetre at rode med.
Se evt under "succes stories" på megasquirts side.
Enjoy.