Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 12:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2003, 10:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Jeg skal ikke gøre mig klog på selve justeringen af knasthjulene. Men det giver vel samme effekt at sætte lettere/tungere knasthjul på som det har at lette/øge vægten på svinghjulet.

Justerbare knasthjul fås jo enten i alu eller stål. Det i alu er jo lettere end det originale i jern, hvilket må resultere i mindre moment men flere heste og omdrejninger.

Omvendt vejer et justerbart knasthjul i stål mere end et standrt (pga. justerings-featuren), hvilket så må resultere i mere moment.

-ligesome med svinghjulet...

Er jeg helt på herrens mark?

Jakob TH.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2003, 11:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
Har prøvet at lege en del med knastjustering på en Peugeot 106GTI16V med bearbejdet top.Justering foregik på rullefelt og det blev hurtigt klart at det er indsugningsknasten der er den vigtigste. Når man stillede udstødningsknasten fra yderpunkt til yderpunkt var HK forskelen kun sølle 2hk, så på en DOCH bil er det indsugningen der skal ha den store opmærksomhed.

Ang knaster uden fast indstilling så er der også utrolig meget at hente både effekt men også motorgangs mæssig ved at finjustere lidt på en GOLF diesel eller turbo diesel, 1mm til en af siderne kan gøre en verden til forskel.....

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2003, 18:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Nåda, her er der da virkeligt arbejdet seriøst.........:
http://www.billzilla.org/engvariable.html
Forøvrigt en rigtig god side. Men som langturspilot har han jo også skullet have tiden til at gå....

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2003, 18:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
mvj skrev:
Obs har kun skiftet en da Ford ikke er noget jeg normalt vil :wink: røre ved!


:P Jeg kan li ham!

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2003, 18:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
MVJ> Jeps du 14bar er for manifold knast og top, men det burde vel kun gøre det bedre, ik??

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2003, 19:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
14 bar
Jeg har aldrig hængt mig i absolutte bar vædier, da disse svinger meget
efter de omstændigheder de er målt under.
Feks:
motortemp
batterispænding
slid på starter
osv. osv.
Det man skal holde øje med er forskellen mellem de enkelte cyl, som maks må være på 10% i en standart motor.
Angående mistet tryk ved stort overlap er det korrekt at komp trykket bliver lavere ved lave omd. Men det dynamiske tryk vil stige når knastakslen når sit arbejds område(større fyldnings grad). Derfor hævede jeg grundkompressionen i min tidligere bil med sugemotor og en 302 graders knast, havde en tomgang på 1000 omdr/min

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team