Vind skrev:
Hey forum
Jeg er den glade ejer af en Bravo JTD105GT, men vil gerne ha´ lidt mere gang i dyret. Hvordan tuner man bedst en dieselbil?
Vil det hjælpe at købe en størrere intercooler, og montere den sammen med den gamle? Har plads nok men min nye frontspoiler....
Kan man upgrade turboen uden alt for meget bøvl? (det er en Garrett GT1544)
Vil det hjælpe med en banan manifold?
Har haft sportsfilter på, men det kørte bilen dårligere af (Totalt død under 2000 rpm) så jeg skiftede tilbage til den originale igen.
Andre forslag?
Vil ovennævnte ændringer af motoren få indflydelse på motorstyrringen, eller kører det bare deruda´?
Jeg har selvfølgelig monteret tuningsbox, og har Supersprint fra cat og bagud.
Findes der en "dieselguru" i landet som bare er stenhård til dieseltuning? For næsten alt hjælp man kan finde, er til den anden type brændstof, som ikke skal nævnes her
Venlig hilsen
Vind
PS: Den skal kunne synes, uden de store tilbage forandringer.
Med hensyn til dit luftfilter, så tror jeg at varme-afskærmningen har været for dårlig. Havde selv samme problem med min partner hdi, og dette er nu løst vha. en BMC carbon filter. (
http://www.bmcairfilters.com/infoCDA.asp)
En bananmanifold vil nok ikke hjælpe noget, du skal jo også ha' flangen til turboen på, alt i alt, et værre bøvl, og du har nok ikke vundet noget..
Hvad med en chiptuning? RH-motorsport hiver snildt 150hk samt 350nm ud af en 90 hk's hdi motor. Så mon ikke de kan trylle lidt med din
En større intercooler, skader aldrig. Jo større jo bedre, men du kan roligt fjerne den gamle, og købe én der er tilpasset din kofanger/spoile..