for højt olietryk på 1.8T ??????

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
jesper albretsen
Junior Medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Birkerød (sjælland)

for højt olietryk på 1.8T ??????

#1 Indlæg af jesper albretsen »

Hej i fredags skulle jeg lige ud at prøvekøre min audi,
efter jeg havde haft min manifold ude, for at få den svejset
et par revner, men da jeg så kører ud af vejen hvor den er
oppe og bistille noget, så dør den pludselig og da jeg
holder ude på vejen prøver jeg så at starte igen men nul
kompretion alle ventiler står åbne, men efter 5 min
kan jeg starte den og køre stille hjem, men hvis jeg
giver lidt for meget gas, så dør den igen
computeren melder nul fejl (vag tool)

nogle der kunne have en ide om hvad der kan være galt
Jesper A
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Re: for højt olietryk på 1.8T ??????

#2 Indlæg af 2fat2fly »

Du har vel ikke klemt en slange under montage eller fået monteret en forkert hakning som kunne spærre for noget, du har jo ikke haft andet afmonteret.
jesper albretsen
Junior Medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Birkerød (sjælland)

#3 Indlæg af jesper albretsen »

jeg har kun haft afmonteret olietilgangen og den er med omløber, da jeg havde manifolden afmonteret, jeg har en lumst mistanke om at det kan være en lille svejse grad, der har ødelagt pakningen i turboladeren, mellem udstødnings siden indtil olie delen, så der kommer udstødningsgas i olien som så laver luftbobler i olien, som så bliver suget med op i oliepumpen og så vidrer op i de hydraglige ventiler. elle hvad?????

jeg prøver at skifte turboen i morgen for at se om det er det.
jeg har heldigvis en ekstra liggende.
Jesper A
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#4 Indlæg af 2fat2fly »

jesper albretsen skrev:jeg har kun haft afmonteret olietilgangen og den er med omløber, da jeg havde manifolden afmonteret, jeg har en lumst mistanke om at det kan være en lille svejse grad, der har ødelagt pakningen i turboladeren, mellem udstødnings siden indtil olie delen, så der kommer udstødningsgas i olien som så laver luftbobler i olien, som så bliver suget med op i oliepumpen og så vidrer op i de hydraglige ventiler. elle hvad?????

jeg prøver at skifte turboen i morgen for at se om det er det.
jeg har heldigvis en ekstra liggende.


Måske men ikke sansyndeligt, for normalt er der mere tryk på din olie end på din udstødning så hvis der var hul mellem udstødning og olie ville du opdage det tro mig.
Men er da spændt på at høre hvad du finder ud af.
corrado vr6
Senior Medlem
Indlæg: 492
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
Kontakt:

#5 Indlæg af corrado vr6 »

var Turboen pillet af manifolden, da den blev svejst???
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
jesper albretsen
Junior Medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Birkerød (sjælland)

#6 Indlæg af jesper albretsen »

turboen var kun løsnet så jeg kunne afmontere manifolden, som så er blevet svejst nede på mit værksted

dvs turboen blev siddende i bilen mens jeg havde manifolden ude
Jesper A
jesper albretsen
Junior Medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Birkerød (sjælland)

#7 Indlæg af jesper albretsen »

det var turboen der var utæt på udstødnings siden indtil oliedelen, sønderen der var skyld i det, er på billedet 3.5mm svejse klump--- sur ryv

Billede
Jesper A
Besvar