Ladetryk på punto

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#11 Indlæg af brunochristensen »

ja hvis han ikke kan mærke forskeld mellem 0,2 og 1 bar så er der noget galt med jeres ure. for man kan sagtens mærke forskeld. hvis den kun køre med 0,2 så her den nok kun ca 90-100 hk og det ville man sagtens kunne mærke.


MVH Bruno
Golf 4 GTI
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#12 Indlæg af Yugo Turbo »

tjeck alle slanger, dem i så evt har mistanke til om de er tætte, dem sprøjter i lidt dieselstart på... hvis den stiger i omdrejninger ja så er slangen utæt.... super nemt. nu snakker vi jo i bare om at motoren står i tomgang, for så vil vaccumet trække dieselstarten ind i systemet.
dieselstart sku ku skaffes på den lokale tank. hilsen Lasse :wink:
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#13 Indlæg af brunochristensen »

jeg tror på at det vil virke.... men hullet behøver ikke være så stort og så når den suger i slangen trækker den sig sammen og altså ingen hul. og så når der tryk så udvider slangen sig og så er der hul. det har jeg haft problemer med på min uno turbo

MVH Bruno
Golf 4 GTI
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#14 Indlæg af Transitfar »

Yep. En simpel lille fejl kan "nemt" trække een rundt i manegen, så man til sidst føler sig totalt åndssvag.
Det er dog ikke noget jeg selv har oplevet, men jeg har hørt mange "beretninger".... :wink: .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#15 Indlæg af Anders »

Forstår bare ikke hvorfor hans vacum kun ligger på -0,2 da den normal skal ligge på -0,7 og det er jo i manifolden.

mvh Anders
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#16 Indlæg af brunochristensen »

tja hvis den ikke suger det den plejer kan det være en ventil der er brændt. eller en slange til besmse forstærkeren der er gået i hul på
Golf 4 GTI
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#17 Indlæg af Transitfar »

Ups ja, den der med bremseforstærkeren snyder sgu altid :oops: .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#18 Indlæg af Anders »

Ja det var måske en mulighed. Vi har taget en komp. test og det er fint.

mvh Anders
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#19 Indlæg af duckstar »

Anders skrev:Ja det var måske en mulighed. Vi har taget en komp. test og det er fint. mvh Anders


Hvis skidtet hvæser når turboen lader er det en slange der er flækket. Jeg vil godt vædde en køretur i min Uno på, at det er den store slange der går på gasspjældsstudsen, de har det med at flække. Ellers ind- eller udgangsslangen på IC'en vil også være gode bud.
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#20 Indlæg af Transitfar »

Så vidt jeg har forstået må det nødvendigvis være EFTER gasspjældet, da der heller ikke opstår det vacuum, der plejer at være.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar