Spær eller ej?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

Spær eller ej?

#1 Indlæg af Jakob Hansen »

Hej!

Jeg har parret en gearkasse fra en RST med en xr3i. Jeg har over ført kronhjul (med viskosespær) og gearingen fra en RST til et mk.3 hus.

MEN: nu har jeg kørt med det siden jul, og jeg kan IKKE mærke spæret. Så igår løftede jeg bilen op. Jeg startede den og satte den i 2.. Så gik jeg ud og holdte på den ene forhjul med et par handsker. Jeg kunne uden problemer bremse hjulet mens det andet fór rundt som om intet var hændt. Det skulle man da ikke kunne gøre når der er spær!

Så mit spørgsmål er: kan et spær slides/ødelægges så det ikke virker?
Man kan jo ikke montere det forkert, for der er jo kun én måde det kan side på. Så mit gæt er at væsken må være løbet ud eller sådan noget.

Er der andre der har erfaringer med spæret på en turbo Escort, må de godt hjælpe mig!
Billede
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#2 Indlæg af Transitfar »

Har ingen erfaringer, men efter min mening har du ret i, at der er noget galt!!!
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Bror Fusk
Medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Geografisk sted: Nordjylland

#3 Indlæg af Bror Fusk »

Det skal du ikke være ked af... jeg har selv haft en RST og kender også et par stykker af de forrige ejere og ved derfor at den har smadret det spær op til flere gange.. det er en svaghed ved RST kasserne.. de kan ikke holde i spærret. 2 kasser om året var ikke usædvanligt for den
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#4 Indlæg af Jakob Hansen »

Bror Fusk skrev:Det skal du ikke være ked af... jeg har selv haft en RST og kender også et par stykker af de forrige ejere og ved derfor at den har smadret det spær op til flere gange.. det er en svaghed ved RST kasserne.. de kan ikke holde i spærret. 2 kasser om året var ikke usædvanligt for den


GÆlder det også for spæret at det er svagt? Jeg kan ikke rigtigt se hvordan man skulle kunne ødelægge et viskosespær. Den havde ganske vist været kørt ret hårdt den gearkasse jeg tog spæret og gearingen fra, men den kunne da godt køre. Det eneste jeg ikke kontrollerede inden jeg åbnede den var netop om spæret virkede :roll:
Billede
Bror Fusk
Medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Geografisk sted: Nordjylland

#5 Indlæg af Bror Fusk »

det var netop spærret der himlede gang på gang for den jeg havde
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#6 Indlæg af Danny Salling »

Hvor mange heste havde den så den RST du havde Bror fusk??
Bror Fusk
Medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Geografisk sted: Nordjylland

#7 Indlæg af Bror Fusk »

aner det egentlig ikke.. det eneste der var gjort var at trykket var hævet til 0,7.. vil skyde på den havde ca 150
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
Besvar