Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 maj 2025, 20:10

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestjylland
Nogen der ved hvor denne kan købes henne i DK, og hva prisen er??

ATT: Henrik GM
Du ligger vel ikke inde med en du vil sælge??

mvh.

Thomas

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

jo, jeg har en hel stak af dem. Mail mig lige direkte.

Kan du hente i Herning, eller skal den sendes?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Er det kun den sensor der dur eller kan man bruge en fra gmc syclone som jeg har fået. For ellers er jeg også interesseret i en.

Jeg har iøvrigt købt sensorer

Hvis man køber dem af et firma der handler dele fra cac = carl christensen ) så hedder omsætningsnumrene til beru / huco

gasspjældsensor 28-138601 327 + moms
vandtemp sensor 525-2028 109 + m
luft 525-2036 116 + m

Det er b.l.a alfa der bruger disse Jeg kan skaffe dem til dem der vil hente selv hos Asnæs Bremseservice

Titel:
Moderator

Alle mapsensorer kan bruges, men kræver ændrede filer.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Moderator

btw så ville jeg tjekke om temp/modstanden nu også passer på "ikke bosch" sensorer, eller bedst:kalibrere dem til formålet.

Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Det skulle de da ikke gerne når de virker på biler der bruger de anbefalede bosch numre originalt med mindre der er fejl i omsætningstabellen. Er der andre komponenter på printet der er afhængig af programmet jeg kan se du har lavet ændringer på dit print i forhold til det amerikanske.

Titel:
Moderator

jens skrev:
Det skulle de da ikke gerne når de virker på biler der bruger de anbefalede bosch numre originalt med mindre der er fejl i omsætningstabellen. Er der andre komponenter på printet der er afhængig af programmet jeg kan se du har lavet ændringer på dit print i forhold til det amerikanske.

Det er jo sådan at der også er tolerancer på bosch og også på "boschefterligninger", og hvis værdierne varierer ret meget, så får man forkerte (misvisende) temperaturopgivelser på sit datalog, og det er jo lidt ærgeligt, når nu MS kan vise det med en ret flot nøjagtighed.

Jeg kender præcisionen på boschstumper, og den er der taget højde for i tabellen, og dette _burde_ passe med bosch efterligninger, men som sagt ville jeg tjekke det, for at få det bedste resultat ud af det. Det er jo kun et sprg. om at måle modstanden v. -10, 20 og 80 grader og smide dem i MStools, eller easytherm, så har men en meget præcis visning.

Der er ofte ret stor tolerance på disse NTC følere, og OEM motorstyringer er "næsten ligeglade" med hvilken sensor der er tale om, da de alligevel ikke bruger det til registrering at enkelte grader.

Men det betyder ikke at disse kopifølere(intet negativt om dem) ikke blot kan klappes på MS og køre uden videre, men man kender blot ikke præcisionen 100%.

Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
@ HenrikGM: Det er nemlig fuldstændig korrekt. Her på siderne står der et eller andet sted, at Intermotor (og intet ondt herfra om dem!!) blot er Bosch-komponenter i en anden kasse.
Det er fuldstændig forkert.
Bosch laver deres egne dimser, tolerancerne kendes, og der er LANGT mellem fejlbehæftede komponenter.
Andre (Intermotor, Beru, Østergård, T-Hansen, og hvad de ellers hedder) fremstiller et billigere produkt, og alle inden for branchen ved, at der er knapt så langt mellem fejlbehæftede komponenter.
Der ligger IKKE Bosch-dimser i nogensomhelst andre indpakninger end Bosch´s egne og så bilfabrikkernes (GM, Ford, BMW, Opel, osv) egne indpakninger.
Dermed være ikke sagt, at "xxx"-mærke er dårligere, men man får, hvad man betaler for.
Derfor bør man til et system som Megasquirt kontrollere og indlæse netop den komponent, man er faldet over. Faktisk er denne procedure en elementær del af et DIY-projekt.
Jeg glæder mig, til jeg selv skal igang... :D .

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
den der påstand om at der ikke ligger BOSCH dele i andet end BOSCH embalage hvordan i helvede ved du det???!!!!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Transitfar skrev:
@ HenrikGM: Det er nemlig fuldstændig korrekt. Her på siderne står der et eller andet sted, at Intermotor (og intet ondt herfra om dem!!) blot er Bosch-komponenter i en anden kasse.
Det er fuldstændig forkert.
Bosch laver deres egne dimser, tolerancerne kendes, og der er LANGT mellem fejlbehæftede komponenter.
Andre (Intermotor, Beru, Østergård, T-Hansen, og hvad de ellers hedder) fremstiller et billigere produkt, og alle inden for branchen ved, at der er knapt så langt mellem fejlbehæftede komponenter.
Der ligger IKKE Bosch-dimser i nogensomhelst andre indpakninger end Bosch´s egne og så bilfabrikkernes (GM, Ford, BMW, Opel, osv) egne indpakninger.
Dermed være ikke sagt, at "xxx"-mærke er dårligere, men man får, hvad man betaler for.
Derfor bør man til et system som Megasquirt kontrollere og indlæse netop den komponent, man er faldet over. Faktisk er denne procedure en elementær del af et DIY-projekt.
Jeg glæder mig, til jeg selv skal igang... :D .

Jeg skrev kun hvad jeg oplevede da jeg havde bestilt et gasspjælds potentiometer til en Volvo V70 fra intermotor.
Inde i kassen lå en perfekt Bosch "klon" med nr og logo.
Det kan selvfølgelig være en billig fjernøst kopi, da jeg ikke har undersøgt den under et mikroskop, kan jeg ikke være helt sikker.
Men det vil nok vise sig i løbet af et par år, hvis den bryder sammen.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time