Escort Zetec "koger"
Redaktør: Moderatorer
- Thomas.
- Medlem
- Indlæg: 148
- Tilmeldt: 16 jan 2004, 22:18
- Geografisk sted: Danmark
Escort Zetec "koger"
Har lige et lille spørgsmål.. Hvordan kan det være den koger/bobler ved ca. 80 grader? Kan ikke lufte motoren ud. Har ny køler og termostat og også nogle af kølerslangerne er også nye. Vandpumpen kan også løbe rundt. Har også haft kølerrens i. Det har ikke hjulpet.
Nogle der har et gæt på hvad det kan være?
Mvh. Thomas
Nogle der har et gæt på hvad det kan være?
Mvh. Thomas
-
Bror Fusk
- Medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
- Geografisk sted: Nordjylland
jeg har får set at "møllerne" på vandpumpen var så slidte at den simpelthen pumpede for lidt
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Toppakningen er gået. Sandsynligvis fejler selve topstykket ikke noget, men send under alle omstændigheder topstykket (og også gerne toppakningen) til en fagmand til kontrol.
Luften er jo ikke "kogning", men kompressionstrykket, som "slår ud" i kølesystemet pga. en "utæt" toppakning.
Forøvrigt kan du ikke regne med temperaturføleren, når der er luft i systemet.
Luften er jo ikke "kogning", men kompressionstrykket, som "slår ud" i kølesystemet pga. en "utæt" toppakning.
Forøvrigt kan du ikke regne med temperaturføleren, når der er luft i systemet.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Er 99,89% sikker på, at kompressionen på en eller anden måde slår igennem ud til kølesystemet, og dette skyldes næsten i alle tilfælde, at toppakningen er gået.
Men man skal da helst lære noget nyt en gang imellem....
Husk, at et zetec-topstykke ikke må afrettes mere end 0,4 mm!!!
Men man skal da helst lære noget nyt en gang imellem....
Husk, at et zetec-topstykke ikke må afrettes mere end 0,4 mm!!!
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..