Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 07:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2004, 10:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Jeg kan da lige prøve at redegøre for de sidste spørgsmål.

Om svejseren er en MIG eller MAG svejser, afhænger af hvilken gas du benytter.

Co2 og MIG/MAG er det samme maskine. At de kalder feks. en Co2'er for en MIG svejser, er af uvidenhed.

Hvis du benytter feks. Co2 (MAG), så vil du få lidt dybere indbrænding i emnet, men en "grimmere" svejsning.

Med argon gas, eller blandgas (MIG), vil du få svagere indbrændning, men en pænere svejsning.

Nu lige for at forvirre dig endnu mere, så behøver man ikke gas, for at bruge en MIG/MAG svejser.
Man kan få en pulverfyldt tråd, så er funktionen ligesom almindelig elektrode svejsning. Men du får også en slagge på svejsningen.

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2004, 19:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Glem alt om 220v hvis du skal svegse materiale over 2 mm. der skal bruges alt for mange ampere.
Jeg vil mene at et alsidigt mig/mag anlæg skal mindst have 180 ampere og der kræver 3 faser, Prøv at undgå for meget elektronisk styring, da det normalt kun bruges ved en stor pruduktion og ikke ved enkeltdele.
MHT. Tig mener jeg at det kræver endu flere ampere, da man tit ser dem som vandkølede.
En der er godt tilfreds med min migatronis på 180 ampere, der er 12 år gammel, og er på nr.xxx inderliner pgaf rusren tråd.
Vil anbefale en blandgas ved svejsning i karosseri, da dette ikke sprøjter lige så meget som ren co2. Dvs. færre brændsår.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2004, 20:08 
Hejsa

Lige en kommentar til de billige svejseværk. Jeg købte for nogle år tilbage et billigt co2 værk, ikke hos Harald Nyborg, men et tilsvarende og har fortrudt det lige siden.
Brug hellere lidt ekstra penge og køb et bedre svejseværk, eventuelt et brugt et. Problemet på mit svejseværk har jeg forstået er et rimeligt generelt problem på billige svejseværk, trådfremføringen er for ustabil og spændingen kan også variere meget alt efter hvor varmt svejseværket er blevet. Det kan betyde at man kan regulere på tråden i en uendelighed og midt imens man er igang med at lægge en svejsesøm kommer der pludselig mere eller mindre tråd og giver selvfølgelig en dårligere svejsning.

Mvh.
Christian Trab


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2004, 21:27 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 492
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
ang. tråd.. så kan man få noget der ikke er et kobber lag på.. der er istedet en slags sæbe... det er meget bedre til hjemme industrien i halv fugtige garager , det ruster ikke så nemt.. esab har det..

_________________
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team