lampadsonde
Redaktør: Moderatorer
-
mm
ja dte skal man
og nej der er ikke andet galt efter jeg har taget den fra køre den som en drøm nu sker der noget når den får lidt gas men lige et spørgesmål mere når jeg køre il av fart gir den til tider nogle små ryk hvad kan det være ???????? den har helt nye tænrør og kabler og luftfilter og det er 1,6
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
HELT grundlæggende: Een fejl af gangen. Sådan er det.
Få først styr på din lambdasonde. Få dernæst din styreenhed renset for fejlkoder, så du kan tage en "ren" køretur, på mellem 15-35 Km.
Derefter fejlkodeudlæsning igen, og evt. fejlretning......
En enkelt fejlfungerende komponent/føler kan give en bunke fejlkoder, og "en bunke" fejlkoder er tegn på, at styremodulet er skrubforvirret og kører derefter...
Havde engang en Escort, hvor INTET hjalp, og var lige ved at bestille et nyt (+4kkr)modul. Men batteriet afbrudt natten over, og næste morgen... NY bil. Når du nu prøver dette, så husk at styremodulet er "adaptivt" og skal tilkøres, især mht. tomgang.
Få først styr på din lambdasonde. Få dernæst din styreenhed renset for fejlkoder, så du kan tage en "ren" køretur, på mellem 15-35 Km.
Derefter fejlkodeudlæsning igen, og evt. fejlretning......
En enkelt fejlfungerende komponent/føler kan give en bunke fejlkoder, og "en bunke" fejlkoder er tegn på, at styremodulet er skrubforvirret og kører derefter...
Havde engang en Escort, hvor INTET hjalp, og var lige ved at bestille et nyt (+4kkr)modul. Men batteriet afbrudt natten over, og næste morgen... NY bil. Når du nu prøver dette, så husk at styremodulet er "adaptivt" og skal tilkøres, især mht. tomgang.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
mm
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Du skal ikke foretage dig nogetsomhelst!!! Alt er i orden.
Det jeg mener med "afbrudt strøm" er, at hvis du fx. skifter batteriet, eller batteriet bliver helt afladet, så vil du opleve at din bil kører anderledes.
Men den finder hurtigt sig selv igen, på under 50 Km. Bare kør, og vær glad...
.
Det jeg mener med "afbrudt strøm" er, at hvis du fx. skifter batteriet, eller batteriet bliver helt afladet, så vil du opleve at din bil kører anderledes.
Men den finder hurtigt sig selv igen, på under 50 Km. Bare kør, og vær glad...
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
mm
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Det der lyder som om at luftmængdemåleren, der sidder mellem luftfilteret og indsugningen, er defekt.
Det er IKKE altid, at en defekt komponent "udløser" en fejlkode.
Prøv evt. at tage stikket af føleren, og så se hvordan bilen opfører sig. Det sker der ikke noget ved, du kan køre i ugevis uden at styremodulet kan "se" denne føler.
Hvis du tager stikket af føleren, SÅ udløser du en fejlkode, men denne forsvinder jo ved næste "check", eller af sig selv efter ca 80 "normalkøreture".
En "normalkøretur" er en tur, hvor motortemperaturen har været så høj, at køleventilatoren har været igang, og at lambdasonden dermed helt sikkert har været i "closed-loop-mode"......
Så bare ud og køre, du ødelægger ikke noget, højst din mekanikers bedrevidenhed....
Det er IKKE altid, at en defekt komponent "udløser" en fejlkode.
Prøv evt. at tage stikket af føleren, og så se hvordan bilen opfører sig. Det sker der ikke noget ved, du kan køre i ugevis uden at styremodulet kan "se" denne føler.
Hvis du tager stikket af føleren, SÅ udløser du en fejlkode, men denne forsvinder jo ved næste "check", eller af sig selv efter ca 80 "normalkøreture".
En "normalkøretur" er en tur, hvor motortemperaturen har været så høj, at køleventilatoren har været igang, og at lambdasonden dermed helt sikkert har været i "closed-loop-mode"......
Så bare ud og køre, du ødelægger ikke noget, højst din mekanikers bedrevidenhed....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt: