Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 jul 2025, 19:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2004, 19:08 
skovlene er drejet for ikke at få bølger/pulser på ladetrykket det giver støj! det er rigtigt at åbningen i enden/gavlen er et af kendetegnene på en skruekompressor lige som det trekantede hul! men det er stadig ikke en skruekompressor, det er en rootskompressor! en skruekompressor er en sand kompressor, medens en rootstype blot flytter luften fra den ene side til den anden og derved skaber en trykforskel en skruekompressor har en hun og en han del, hvor imod rootstypens skovle/vinger er langt mere ens! når jeg får den her forbandede scaner til at virke, lægger jeg nogle billedder ind med text hvor det er vist og beskrevet ret godt! ind til da kan du se i bogen TURBO UND KOMPRESSORMOTOREN af HACK og LANGKABEL. den er ret god og ret ny! PS. det med scanneren er fordi jeg har købt noget jeg ikke kan finde ud af! MVH. søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2004, 19:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
kom til at logge af i min iver efter at få scanner til at virke! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2004, 19:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Pas nu på blodtrykket, gamle dreng... :wink: :lol:

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2004, 19:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ingen problemer med blodtrykket, det er fint højt! MVH. søren


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2004, 19:33 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 339
Geografisk sted: sjælland
det er muligt det er en kompressor af roots typen , men den skruer stadig luften ud mod ydervæggene af huset, hvor for huset er forsynet med køle ripper/ igen for at øge effektiviteten.
Denne kompressor løber med 20-30 % koldere tryk luft end den gamle roots type, og arbejder stadig efter skrue princippet- og der er ganke rigtig der heller ikke kommer puls luft i denne kompressor af samme grund.
Eaton udvikler disse i samråd med autorotor gruppen (lysholm,Whipple og opcon) jeg kender godt foereskellen på opcon og eaton , da jeg har en til salg til en 12,500,- (opcon 2089)hvis det skulle være noget , den er sprit ny.
nypris på eaton ligger på 11,500.-+ moms, så bog orm eller ej så er det stadig billigt!!!!

_________________
www.rambeyracing.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2004, 20:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
bhhkjyæ


Vedhæftede filer:
Scan0001.tif
Scan0001.tif [ 105.77 KiB | Vist 685 gange ]
Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2004, 19:41 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 339
Geografisk sted: sjælland
Ny pris 4000,-

_________________
www.rambeyracing.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 20:10 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvor mange "tænder" har drivrotoren, og hvormange har "slaverotoren", og er de trukket af et tandhjulsdrev i forenden af kompressoren?

Max omdrejningstal?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2004, 21:58 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 339
Geografisk sted: sjælland
ja de trækker med tandhjul, jeg aner ikke hvor mange tænder tandhjulene har da jeg ikke har haft skilt den ad med master og slave har hver 3 rotore og max rpm ved jeg heller ikke men med et 80mm rem hjul laver den ca 1bar på en 1,8L :D

_________________
www.rambeyracing.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2004, 18:51 
Offline

Tilmeldt: 06 mar 2004, 18:41
Indlæg: 2
Hej du ved vel ikke hvor meget den har kørt? og har den en levetid som eks glader, kan man ikke også få den med kobling? er muligvis int. hvis vi kan blive enige om prisen. Mvh Claus


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team