Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 12:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Fåretrukne brændstof
Afstemning sluttede 08 mar 2004, 16:31
Benzin 88%  88%  [ 29 ]
Diesel 6%  6%  [ 2 ]
Alkohold etc... 0%  0%  [ 0 ]
En blandin af alle 3. 6%  6%  [ 2 ]
Afgivne stemmer : 33
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2004, 21:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Det skal lige siges at motor brænder MEGET anderledes end dieselolie!!!!!!!
Prøv at spørge en gammel diesel mekaniker, hvordan sådan en motor når den begynder at gå, når den starter med at gå på sin egen motorolie. Han vil sige noget den retning: (jeg er godt nok ikke gammel men har skruet i mange gamle diesler)
Hvis den ikke er til koplet en bil/gearkasse vil den i løbet af få sekunter når ca.7000omdr. eller mere og dø!!!!
Hvis den der i mod sider i en bil, vil den når den begynder på det, blive ved med trække også selv om du HAR sluppet speederen, og det er hurtigere end den normalt selv ville kunne accelrere, eneste måde er at håbe at man har gode bremser, og så bremse alt hvad man har lært uden at koble ud.
Der for en dyse (til motorolien) der åbnes og lukkes manuelt, så det kan slås fra når der skal skiftes gear (meget vigtigt).

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2004, 22:58 
Anonymous skrev:
@ havneren : siden hvornår er der tændrør i en dieselmotor???? der bliver snakket om dieselmotortuning, gomorgen :roll:


Du skal læse mellem linierne min ven!

Det jeg mener er at på en benzin bil er det jo tændrøret gnist der afgører hvornår brændstoffet antændes.

På en diesel fungerer det jo NOGET anderledes. Det der her afgører hvornår brændstoffet antændes er jo INDSPRØJTNINGS TIDSPUNKTET... I det øjeblik at brændstoffet sprøjtes ind antændes det af kompressionsvarmen... Men hvad nu hvis der allerede er brændstof der inde? Hvilket der jo ville være med en dyse i indsugningen. Hvornår tror du så at denne blanding vil blive aftændt. Det afhænger jo af hvornår du når en høj nok temperatur. En ting kan du være sikker på og det er at det vil blive antændt for tideligt... Altså en ukrontrolabet tænding tidspunkt! Det kan ikke være godt, vel...

v/h christian


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2004, 05:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Citat:
Altså en ukrontrolabet tænding tidspunkt! Det kan ikke være godt, vel...

Sandsynligvis ikke.
Men kommer man først godt op i omdrejninger, bliver det sikkert skidesjovt.... :lol: .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2004, 18:50 
Dårlig ide med det motorolie, fordi motorolie først brænder ved højre temp. Derved får du aflejringe af koks ved steplet, som ridser...
Nos vil vel virke som æter, og en diesel bil siger ikk godt på æter mens den kører.. det eksplodere og er NÅET hårdt for samtlige lejer..


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2004, 18:50 
Dårlig ide med det motorolie, fordi motorolie først brænder ved højre temp. Derved får du aflejringe af koks ved steplet, som ridser...
Nos vil vel virke som æter, og en diesel bil siger ikk godt på æter mens den kører.. det eksplodere og er NÅET hårdt for samtlige lejer..


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2004, 18:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Det med NOS´en... Det er selvfølgeligt hårdt for motoren. Det er det også på en benziner... Men hvorfor ikke. Er der nogen der kan sige noget konkret?

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2004, 19:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Ok, jeg vil indrøme at det med motorolien var lidt af en strøtanke, var bare nyskerig.
Nogen der har prøvet at fortynde dieselolien med noget andet, evt mere brandbart?????

Lad os da høre mere om NOS'en, evt. kun til race (402mm.) det kunne være lidt meget spændende.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2004, 22:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Indlæg: 211
Geografisk sted: Nordjylland
HAVNEREN>>>> tag lige et kig på side 1 og sig omm jeg tager grueligt fejl... takker :D

_________________
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2004, 19:33 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
Indlæg: 67
Geografisk sted: nordjylland
skal lige nævens at en moderne dyse som du hentyder til fra commen rail køre med åbning spændning på 80 volt og bruger en tryk på ca 1450 bar... :cry:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2004, 19:37 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
Indlæg: 67
Geografisk sted: nordjylland
Transitfar skrev:
Godt tænkt, når man tager i betragtning at du kun kører på 2 cylindre.... :wink:
På Transit består koldstarts-hjælpen netop i en el-styret dyse, som sidder i indsugningsmanifolden.
Dysen er en "drypper" og IKKE en "sprøjter/forstøver"
I denne dyse sidder der samtidig en kraftig glødeanordning, således at motoren i princippet får brændende dieselolie med ind sammen med indsugningsluften.
Det er min erfaring, at hvis denne dyse står åben under kørsel, så drukner motoren simpelthen, og kan næsten ikke slæbe sig selv...... :cry:
Og det ryger PÆNT meget........ :shock:
Men hvis man nu tog en (eller flere) elstyret dyse fra en moderne commonrail, og fik fikset et eller andet med en pumpe, som kunne levere det nødvendige tryk til disse dyser, såeee....
Jeg har faktisk tilfældigvis en gammel Transit holdene, den kunne da blive til en fin markracer.... :lol:
skal lige nævens at en moderne dyse som du hentyder til fra commen rail køre med åbning spændning på 80 volt og bruger en tryk på ca 1450 bar...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team