Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 22:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordjylland
hey sønder.. din bil har standard 136 hk ik? og den har 142 hk nu ik... hvis din co i fuldlast er ca. mellem 7-9 % skulle det være ok så for den hvert fald nok... og din tændning stiller tændningen tilbage, nu ved jeg ikke lige helt præsist hvad en rs køre med men ca 40-30 grader tidligere et skud, lige ledes skal alle dine tryk system tryk, diff tryk, styre tryk være et 100 % ok, det har alt og sige på et k og ke anlæg+ komp selv følgelig... så ville jeg sige dit problem ligger i din knast just.. det er mm vi snakker om.. ved knast just.. skal du købe en måle skive i grader til krumptapen... og en udregnings tabel.. mener den ligger på piper cams eller kent cams hjemme side.. ved enden af udregningen skal du gerne ligge på et tal der siger 102-108 eller 110.. jo højre mere effekt, lav moment.. håber det hjælper dig 8) forresten ham med map sensoren,, en map sensor giver boksen signal om belastning på motoren, vor efter boksen stiller tændning og benzin efter,, ved et vakuum på ca. -0,5.. og spændning på ca 1,5 og fuldlast uden turbo 0 bar.. ca 4,5.. på nogle biler virker den og som (plumpe) begrænsning.. ved bare ikke på en rs.. god weekend

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
Jeg vender lige tilbage med et el-diagram over benzin og tænding på en RS´er. :wink:

Titel: ladetryk??
Jeg har et par gange prøvet at hive slangen af til aktuator, på et par RS turbo så de lader med 1.4 bar uden at de sætter ud, de tændingsbanker så det batter :D så at jeg er lidt uforstående overfor at de skulle cutte tændingningen, men jeg mener et eller andet sted at have læst at hvis temp i indsugning bliver for høj så cutter den. mener at den originale ke- jetronik ikke kan føde over 180hk. de chip der giver mere dvs 220hk går ind og aktivere koldstarts dyssen, så vidt jeg husker. men det kan da være at der er nogen der har opfundet noget jeg ikke ved, det vil jeg da ikke udelukke.

Titel:
Har lige haft en kompressions tester på den og den viser ikk ikk noget godt, nemlig kun 7,5 bar på cyl. 1,2 og 4 og på 3èren viser den kun 5,5 bar komp. tryk og data siger den skal ligge mellem 12 og 14 bar...

Det kan vel vel kun være stempel ringe og eller stempler og foring..???

Så kan vi vel udelukke det med chip, benzin og tændning..???

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Kompressionsforholdet skal ses i forhold til ventiltiderne.
Dem har du ændret kraftigt ved at montere en anden knast.
Prøv forum´ets søgefunktion, det her er diskuteret før.
Søg fx. med "ventiltider", eller " "kompressionsforhold".....

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Som en tommelfingerregel der kan bruges til en standart motor må komprerssinons trykket ikke have mere end 10% i forskel,
Jeg ville personligt påbegynde en adskillelse ved 5% forskel.
Denne metode tager ikke hensyn til det optimale tryk, som kræver en meget lidt slidt standart motor med standart specifikationer,
som transitfar skriver en anden knast vil ændre disse vælrdier, ligesom et tvivlsomt batteri.
Det bedste ville være en cyl. lækage måling men med de ovennævnte procenter som rettesnor.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Man kan også afbryde klemme 1 på tændspolen, og så bare tørne på starteren.
De fleste kan godt høre forskel på, om der tørnes i 3/4-dels takt, eller om det lyder som 4/4-dels takt.
Gæt selv, hvilken musik som er den kønneste.... :lol:

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Transitfar skrev:
Man kan også afbryde klemme 1 på tændspolen, og så bare tørne på starteren.
De fleste kan godt høre forskel på, om der tørnes i 3/4-dels takt, eller om det lyder som 4/4-dels takt.
Gæt selv, hvilken musik som er den kønneste.... :lol:
Har nu altid godt kunne lide en god Slowfox (3/4 takt) hvis jeg ikke husker helt forkert.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Ole du tager helt fejl.

For det første er der forskel på hvor meget ladetryk en RST kan levere benzin til, og her snakker jeg om alder.
86-87-88 ligger omkring de 0.7 bar MEN 89-90 ligger omkring 0,95 bar.
Dette er fordi de nyere modeller kører med en anden motorstyring.

Du kan SAGTENS hæve ladetryket på en RST der er INTET der slår fra nogen steder (andet end et stempel når den ikke får nok at leve af).

Det som er humlen er, at den ikke kan levere benzin nok til mere end ca. 0,7/0,95 bar uden at man monterer en chip.

AM

Titel:
Ole du tager helt fejl.

For det første er der forskel på hvor meget ladetryk en RST kan levere benzin til, og her snakker jeg om alder.
86-87-88 ligger omkring de 0.7 bar MEN 89-90 ligger omkring 0,95 bar.
Dette er fordi de nyere modeller kører med en anden motorstyring.

Du kan SAGTENS hæve ladetryket på en RST der er INTET der slår fra nogen steder (andet end et stempel når den ikke får nok at leve af).

Det som er humlen er, at den ikke kan levere benzin nok til mere end ca. 0,7/0,95 bar uden at man monterer en chip.

AM

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time