Ford gearkasse??
Redaktør: Moderatorer
-
classicford
- Medlem
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: 30 aug 2003, 17:44
- Geografisk sted: østjylland
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Nu har forvirringen da vist nået et højere niveau......
Problemet er nok, at der findes 2 forskellige DOHC-motorer til Sierra.
Nemlig den, som s@g (spørgeren) og jeg kender fra 2,0 "husmands-sierra" efter ´90, den er 8-ventilet. De første kom med karburator, men langt de fleste er med SEFI-indsprøjtning.
Motorkoderne er enten N8C, N8A (karburator) eller N9E, N9C, N9A (EFI).
Og så er der (den) Sørens DOHC, som er en 16-ventilet vild-ting, kendt fra COSWORTH én.
Motorkoderne er her N5B, N5C, N5D.
På Escorterne hedder Cosworth´en N5F eller N5E, afhængig af motorstyring.
N8/N9 passer gearkasse sammen med standard OHC.....
Desværre har jeg aldrig haft lejlighed til at dissekere en Cosworth, så jeg ved ikke, hvad gearkassen fra sådan en passer på.
Problemet er nok, at der findes 2 forskellige DOHC-motorer til Sierra.
Nemlig den, som s@g (spørgeren) og jeg kender fra 2,0 "husmands-sierra" efter ´90, den er 8-ventilet. De første kom med karburator, men langt de fleste er med SEFI-indsprøjtning.
Motorkoderne er enten N8C, N8A (karburator) eller N9E, N9C, N9A (EFI).
Og så er der (den) Sørens DOHC, som er en 16-ventilet vild-ting, kendt fra COSWORTH én.
Motorkoderne er her N5B, N5C, N5D.
På Escorterne hedder Cosworth´en N5F eller N5E, afhængig af motorstyring.
N8/N9 passer gearkasse sammen med standard OHC.....
Desværre har jeg aldrig haft lejlighed til at dissekere en Cosworth, så jeg ved ikke, hvad gearkassen fra sådan en passer på.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
classicford
- Medlem
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: 30 aug 2003, 17:44
- Geografisk sted: østjylland
-
zky
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
- Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
- Kontakt:
MT75 -gear kassen fra DOHC 8V passer IKKE på en OHC motor, Lasse var oppe hos mig og prøve at holde sådan et set sammen, og det kan IKKE lade sig gøre
DOHC 16v motoren er en cosworth motor og har ventildæksel i alu. og tændrør lodret ned i toppen
DOHC 8v motoren har ventildæksel i plast, og tændrørne sidder i siden bag indsugningemanifolden
Disse to motore passer IKKE gearkasser, men næsten alle andre passer med OHC og cosworth, inc. Zetec, ohv,valncia,kent,diesel,cvh
DOHC 16v motoren er en cosworth motor og har ventildæksel i alu. og tændrør lodret ned i toppen
DOHC 8v motoren har ventildæksel i plast, og tændrørne sidder i siden bag indsugningemanifolden
Disse to motore passer IKKE gearkasser, men næsten alle andre passer med OHC og cosworth, inc. Zetec, ohv,valncia,kent,diesel,cvh
Mvh Kenneth
Alt under 800Nm burde være 2 takt
Alt under 800Nm burde være 2 takt
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
MT75 -gear kassen fra DOHC 8V passer IKKE på en OHC motor, Lasse var oppe hos mig og prøve at holde sådan et set sammen, og det kan IKKE lade sig gøre
Her må jeg jo nok tilstå, at det er mig som påstår at "humlebien kan ikke flyve"
Jeg har ikke selv i praksis prøvet at sammenligne en MT-75 fra en 8V-DOHC med en MT-75 fra en OHC, eller fx med en MT-75 fra en 1,8 turbodiesel (P100).
Jeg var bare sikker på, at "en MT-75 er en MT-75...."
Det er det så åbenbart ikke....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
- LasseW
- Senior Medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Brøndby Strand
- Kontakt:
-
zky
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
- Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
- Kontakt:
-
s@g
- Mester Medlem
- Indlæg: 621
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
- Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Har lige læst det hele igennem igen
Mt75 passer på cossie og dohc. men den passer ikk på en pintomotor! men både pintoen og dohcen fåes med A4LD automatgearkassen og alligevel kan jeg ikk montere en mt75 på min pintomotor 
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!
Fri bane, fuld hane!!!
Fri bane, fuld hane!!!