Ombygning benzin -> diesel

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#11 Indlæg af Transitfar »

Næ, jeg tror ikke, at du er helt gal på den, men jeg ved det ikke.......
Men det er stadig bilens 1.ste registreringsdato, som er gældende 8) .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#12 Indlæg af Jakob Hansen »

Bror Fusk skrev:nej det skulle jo så ikke give problemer... men hvad yder en hdi??? er det ikke mere end 20 %


Min mor kører i en Xsara Picasse 2.0 HDI og den yder 90 hk (mener jeg).
Billede
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

#13 Indlæg af Lars E »

En Citroën/Peogeot 2,0 HDI yder enden 90Hk. eller 110Hk. alt efter model og årgang, Nm. kan jeg ikke lige husk men kan evt. finde ud af det til i morgen. kan chippes til godt 150Hk.
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#14 Indlæg af Transitfar »

Hvad er det for noget pensionistmekanik, der her bliver omtalt???
Den gamle P100 diesel kører idag i den nye Transit Connect, og her yder den 90 Hk......
Vi snakker her om en +15 år gammel diesel, som lige er blevet pudset lidt af....

Den nye Mondeo TDCI (2003) yder 130 HK, men den passer desværre nok ikke i Escorten, rent mekanisk.... :? .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#15 Indlæg af xxblade »

Der må kun ilægges en motor som bilen er typegodkendt med og hvis egenvægten efter ombygningen stiger med mere en 50kg skal der forevises en vejeseddel. Egenvægten tager synsmanden ud fra den vægt som står beskrevet på bilens standard typegodkendelse.
Har selv bygget adskillige benziner om til diesel, bla. Peugeot 306,405,806, BMW e36, div VW og opel Omega B, og så længe man kan overholde vægt og 20% regel OG elers møder op med de rigtige typegodkendelser på henholdsvis benzin og dielsel model så ryger bilen lige igennem syn. Bilen beholder sin identitiet men får påskrevet KONSTRUKTIVE ÆNDRINGER PÅ MOTOR/GEARKASSE på regatteast og diesel under DRIVMIDDEL. ydermere laver synsmanden et notat med de to typegodkendelses numre som han gemmer online under bilens stelnummer så han kan trække det frem ved bilens næste periodiske syn.


HUSK at i nogle tilfælde er bremserne størrere på diesel modellen og så skal man til at passe på TOLD & SKAT da det så ikke længere kun er motoren man ændrer.
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#16 Indlæg af Brisse »

Jeg takker for alle jeres indspark!
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
Besvar