Men det er stadig bilens 1.ste registreringsdato, som er gældende
Ombygning benzin -> diesel
Redaktør: Moderatorer
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
-
Jakob Hansen
- Mester Medlem
- Indlæg: 533
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Kontakt:
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
En Citroën/Peogeot 2,0 HDI yder enden 90Hk. eller 110Hk. alt efter model og årgang, Nm. kan jeg ikke lige husk men kan evt. finde ud af det til i morgen. kan chippes til godt 150Hk.
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Hvad er det for noget pensionistmekanik, der her bliver omtalt???
Den gamle P100 diesel kører idag i den nye Transit Connect, og her yder den 90 Hk......
Vi snakker her om en +15 år gammel diesel, som lige er blevet pudset lidt af....
Den nye Mondeo TDCI (2003) yder 130 HK, men den passer desværre nok ikke i Escorten, rent mekanisk....
.
Den gamle P100 diesel kører idag i den nye Transit Connect, og her yder den 90 Hk......
Vi snakker her om en +15 år gammel diesel, som lige er blevet pudset lidt af....
Den nye Mondeo TDCI (2003) yder 130 HK, men den passer desværre nok ikke i Escorten, rent mekanisk....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
Der må kun ilægges en motor som bilen er typegodkendt med og hvis egenvægten efter ombygningen stiger med mere en 50kg skal der forevises en vejeseddel. Egenvægten tager synsmanden ud fra den vægt som står beskrevet på bilens standard typegodkendelse.
Har selv bygget adskillige benziner om til diesel, bla. Peugeot 306,405,806, BMW e36, div VW og opel Omega B, og så længe man kan overholde vægt og 20% regel OG elers møder op med de rigtige typegodkendelser på henholdsvis benzin og dielsel model så ryger bilen lige igennem syn. Bilen beholder sin identitiet men får påskrevet KONSTRUKTIVE ÆNDRINGER PÅ MOTOR/GEARKASSE på regatteast og diesel under DRIVMIDDEL. ydermere laver synsmanden et notat med de to typegodkendelses numre som han gemmer online under bilens stelnummer så han kan trække det frem ved bilens næste periodiske syn.
HUSK at i nogle tilfælde er bremserne størrere på diesel modellen og så skal man til at passe på TOLD & SKAT da det så ikke længere kun er motoren man ændrer.
Har selv bygget adskillige benziner om til diesel, bla. Peugeot 306,405,806, BMW e36, div VW og opel Omega B, og så længe man kan overholde vægt og 20% regel OG elers møder op med de rigtige typegodkendelser på henholdsvis benzin og dielsel model så ryger bilen lige igennem syn. Bilen beholder sin identitiet men får påskrevet KONSTRUKTIVE ÆNDRINGER PÅ MOTOR/GEARKASSE på regatteast og diesel under DRIVMIDDEL. ydermere laver synsmanden et notat med de to typegodkendelses numre som han gemmer online under bilens stelnummer så han kan trække det frem ved bilens næste periodiske syn.
HUSK at i nogle tilfælde er bremserne størrere på diesel modellen og så skal man til at passe på TOLD & SKAT da det så ikke længere kun er motoren man ændrer.
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed
SLOW EYES WILL KILL YOU
SLOW EYES WILL KILL YOU
-
Brisse
- Mester Medlem
- Indlæg: 504
- Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
- Geografisk sted: Stevns
- Kontakt:

