Morten VJ skrev:
lqs skrev:
helt almindelig god regel som rigtig mange dummer sig med! retur kører næsten uden tryk, derfor altid størrer Ø her, end på frem (TRYK) siden! MVH. søren
Tryk siden x bar x antal L/min
returen Xbar x- forbrug l/min
Så returen = fremføringen bør der ikke være noget problem.
MVH
morten
Den der går ikke helt Morten. Du kan jo godt have et trykfald på din fremløb, som din pumpe så kæmper imod, men som trykregulatoren til dels vil "udligne". Men har du trykfald på returen, så har du lige givet trykregulatoren et varierende modtryk den skal slås med, og det vil kunne ses på trykket i fuelrailen, da det så vil variere med flowet gennem returen. Trykregulatoren har jo en ventil den står og åbner og lukker efter behovet, men hvis det tryk du har på bagsiden at denne ventil pludseligt stiger, så vil fuelrail trykket også begynde at kravle. Det vil betyde at du har feks 3bar over dyserne i tomgang/stort flow i retur, og når du så skyder lortet af forsvinder flowet i returen delvist(og dermed også modtrykket), og så arbejder regulatoren pludseligt under andrte forudsætninger end den gjorde da du justerede den.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!