Udglødning af manifold
Redaktør: Moderatorer
-
GTI-kongen
- Junior Medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 01 sep 2003, 14:16
- Geografisk sted: Horsens
Udglødning af manifold
Jeg har lavet mig en manifold til eftermontering af turbo. Manifolden er lavet i damprør og tigsvejst.
Er det nødvendig at udgløde manifolden inden man bruger den og tager turbo'en skade af evt. glødeskalder der kommer med igennem.
Mvh Thomas
Er det nødvendig at udgløde manifolden inden man bruger den og tager turbo'en skade af evt. glødeskalder der kommer med igennem.
Mvh Thomas
VW-Power.....
-
GTI-kongen
- Junior Medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 01 sep 2003, 14:16
- Geografisk sted: Horsens
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Anonymous skrev:Men hvordan vil i foreslå at man udgløder den, putte den ind i et halmfyr?
JA DA!
Du finder et godt stort halmfyr hos en lokal bondemand. Gerne et fyr der kan tage bigballer, og helst de store af dem. Så skaffer du ~500liter spildolie som du "fugter" halmballen med, tilsætter et par liter bensin, for lige at få det til at "tænde" rigtigt, og placerer manifolden lige midt på halmballen. Så åbner du _HELT_ for alle luftspjæld så vi kan få noget seriøst knald på det fyr, og kaster en tændstik i fyret. Herefter holder du god afstand til fyret et par timer, og vupti så har du en seriøst udglødet manifold.(hvis du kan finde den igen!)
Nej, lidt seriøst, hvorfor er det du vil udgløde den? Skru den på og kør en tur, så skal du se, den skal nok selv trække sig det der skal til.
Hvis du absolut vil gøre noget for at udgløde den, så varm den til "rødvarm", med feks en voksen tagpapbrænder el. lign. og hold den varm et stykke tid, og lad den køle rimeligt langsomt af. Men du risikerer at den så ikke længere passer på dit topstykke.....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Re: Udglødning af manifold
GTI-kongen skrev:Er det nødvendig at udgløde manifolden inden man bruger den og tager turbo'en skade af evt. glødeskalder der kommer med igennem.
Mvh Thomas
Henrik GM skrev:Nej, lidt seriøst, hvorfor er det du vil udgløde den? Skru den på og kør en tur
Henrik dog, svar da på mandens spørgsmål.....
Hvis jeg selv engang får taget mig sammen til at prøve selv at lave en manifold, vil jeg da også gerne undgå alle "hovsa"-erne, en turbo er jo trods alt ikke helt billig.
Nu har manden lavet sig en fin manifold. Det har sikkert kun taget et par timer. Hvad skal han så gøre nu??? Og er turboen monteret på manifolden under "udglødningskøreturen???
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
Hald79
- Senior Medlem
- Indlæg: 278
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: midtjylland
- Kontakt:
