Flowbænk på sjælland
Redaktør: Moderatorer
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Flowbænk på sjælland
Findes der andre steder end teknologisk og til rimelige priser
- Shelby 500
- Senior Medlem
- Indlæg: 323
- Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
- Geografisk sted: kbh
Poul Heichendorft
Firma: MPH Service, Glerupvej 10, 2610 Rødovre. Tlf. 44 53 30 03. Fax 44 53 40 04.
http://members.tripod.com/FORD_DK/tre_v ... _power.htm
Firma: MPH Service, Glerupvej 10, 2610 Rødovre. Tlf. 44 53 30 03. Fax 44 53 40 04.
http://members.tripod.com/FORD_DK/tre_v ... _power.htm
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Husk nu at en flowbænk har nogle ganske alvorlige begrænsninger!
Den kan ganskevist måle flow v. forskellige løftehøjder, men hvilken situation er det lige motoren reelt arbejder under i virkeligheden?
Flowbænken er et godt redskab, ingen tvivl om det, men den er ikke "gud". Svenskerne opdagede for snart mange år siden at det ikke nødvendigvist var de topstykker der flowede max der også reelt ydede max når det kom til stykket.
Grunden til dette er at flowbænken ikke kan efterligne en dynamisk situation, men kun kører med en statisk situation.
Der tages ikke højde for at luften har forskellig densitet afhængig at manifoldtryk, forskellige hastighed under indsuget og flere andre faktorer. Man kan kun måle om et konstant flow er bedre eller ringere v. en trykforskel iforhold til en given løftehøjde. Reelt står luften bomstille lige før ventilen åbnes, og acc i hastighed indtil ventilen lukkes igen. Både densitet og hastighed varierer under hvert eneste ventilbevægelse.
Men det er stadigt et godt værktøj, men ikke entydigt.
Den kan ganskevist måle flow v. forskellige løftehøjder, men hvilken situation er det lige motoren reelt arbejder under i virkeligheden?
Flowbænken er et godt redskab, ingen tvivl om det, men den er ikke "gud". Svenskerne opdagede for snart mange år siden at det ikke nødvendigvist var de topstykker der flowede max der også reelt ydede max når det kom til stykket.
Grunden til dette er at flowbænken ikke kan efterligne en dynamisk situation, men kun kører med en statisk situation.
Der tages ikke højde for at luften har forskellig densitet afhængig at manifoldtryk, forskellige hastighed under indsuget og flere andre faktorer. Man kan kun måle om et konstant flow er bedre eller ringere v. en trykforskel iforhold til en given løftehøjde. Reelt står luften bomstille lige før ventilen åbnes, og acc i hastighed indtil ventilen lukkes igen. Både densitet og hastighed varierer under hvert eneste ventilbevægelse.
Men det er stadigt et godt værktøj, men ikke entydigt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
- Ronnie
- Medlem
- Indlæg: 229
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Glostrup
!!!!!!
Hvis der er nogle der ved noget om tuning er det ham!!!!
Han skulle også være ret ferm på fingerne hvis du er den heldige ejer af en Svinekam..
Men ellers kan han lave alt, hvis der altså er tid i programmet!!! Skulle efter sigende være en travl herre..
Ronnie
Han skulle også være ret ferm på fingerne hvis du er den heldige ejer af en Svinekam..
Men ellers kan han lave alt, hvis der altså er tid i programmet!!! Skulle efter sigende være en travl herre..
Ronnie
-
sannesmartin
- Nyt Medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 14 jul 2003, 19:04
- Geografisk sted: kbh
