Boks i motorrummet på 2.0 DOHC Sierra
Redaktør: Moderatorer
-
MesterMc
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 06 mar 2004, 22:45
- Kontakt:
Boks i motorrummet på 2.0 DOHC Sierra
Hejsa..
Jeg har en sort boks i mit motorrum i venstre side som sidder på selve karossen, der er noget som ligner et scartstik i.. Hvad er det ?
Min bil er en 1990 Ford Sierra 2.0 DOHC (N8 motor)
Jeg har en sort boks i mit motorrum i venstre side som sidder på selve karossen, der er noget som ligner et scartstik i.. Hvad er det ?
Min bil er en 1990 Ford Sierra 2.0 DOHC (N8 motor)
-
s@g
- Mester Medlem
- Indlæg: 621
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
- Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
N8 motor er den med karburator. Den boks du skriver om er motorstyringen af den elektroniske tænding. Styringen får nogle info fra en Speedsensor på krumtappen, motortemperatur samt vakuum i karburatoren. Disse signaler fortæller styringen hvordan motorens belastning er og denne sætter så tænding derefter.
Håber det ku hjælpe.
Håber det ku hjælpe.
-
MesterMc
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 06 mar 2004, 22:45
- Kontakt:
-
s@g
- Mester Medlem
- Indlæg: 621
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
- Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
s@g skrev: Men hvorfor vil du måle vakuum?? Du ska alligevel ikk regne med at få den til at køre mere end 8-10km/l.
Surt!
Min 1983 240Turbo går 9,6km/l for tiden, og det er med 310.000km på tælleren, så skulle pokker stå i at man ikke kan få en 1990 2liters sugemotor i en bil med en betydeligt bedre areodynamik til at gå bare lidt længere!
Vacuumet sammenlignet med omdrejningstallet er nu et ret godt mål for hvor økonomisk skidtet kan køres.
Det skal lige bemærkes at det er kæresten der kører de 9,6km/l. Jeg kører somregel en del mindre, men det er der vist en forklaring på
Jeg kan komme helt ned på 5.1km/l på strækningen sjælland-DTC vejle, men så er turboen også pæn varm at kigge på.
Hvad kører folk på literen herinde? (max/min)
Ikke hvad en evt kørecomputer siger, men hvad en tankfuld fortæller!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Brisse
- Mester Medlem
- Indlæg: 504
- Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
- Geografisk sted: Stevns
- Kontakt:
-
ZeroCool
- Medlem
- Indlæg: 177
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fynsland, Odense
- Kontakt:
Når jeg kører motorvej kan jeg få min Kadett e 1.3s op på ca 19km/l..
Men min Kadett c 2.0E, den går vel 6-8 km/l alt efter højrefoden
Men min Kadett c 2.0E, den går vel 6-8 km/l alt efter højrefoden
Mvh Kim
Den der ler sidst, tænker langsomt.
Nu med Kadett C Turbo!
[url=http://www.kwn.dk:1xpcy14e][img:1xpcy14e]http://www.kwn.dk/forum-banner.gif[/img:1xpcy14e][/url:1xpcy14e]
Den der ler sidst, tænker langsomt.
Nu med Kadett C Turbo!
[url=http://www.kwn.dk:1xpcy14e][img:1xpcy14e]http://www.kwn.dk/forum-banner.gif[/img:1xpcy14e][/url:1xpcy14e]
-
Gæst
-
MesterMc
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 06 mar 2004, 22:45
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
8,1 km/l ved sidste tankning
9,2 km/l som det bedste
Og 4,8 km/l som det værste, men det var med en 2,8l V6 motor
Kører pt med en 2,3l turbo
MVH
Morten
9,2 km/l som det bedste
Og 4,8 km/l som det værste, men det var med en 2,8l V6 motor
Kører pt med en 2,3l turbo
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
