RST Slår fra ved 5.500omdr????????

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Thomas .H

RST Slår fra ved 5.500omdr????????

#1 Indlæg af Thomas .H »

Hej har et problem min Rst slår fra ved 5.500omdr ved 0.9 bar! har skruede den ned til 0.7 nu og der slår den far ved 6700/6800 ca!
Der er monteret superchip nogen der kan hjælpe??????. Har hørt noget om at der sidder en jumper i motorstyringen som man kan flytte som så flytter begrænsningen hjælp?? :(
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Det lyder som din tændspole ikke kan følge med længere.
Prøv at reducere gnistgabet på tændrørene.
kontroller kabler, rotor, dæksel, og tændrør, Byt til nyt ved den mindste tvivl.
Hvis det ikke hjælper så prøv at skifte spolen, Den kan godt være defekt, og samtidig virke ok ved lavere belastning.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

#3 Indlæg af Mark »

Da jeg kørte RST var afstanden 0,9mm på tændrørene, og koldtallet var +2 i forhold til std rørene. jeg brugte NGK, det kørte fint.
Thomas H

#4 Indlæg af Thomas H »

okey det må jeg lige prøve så tak for hjælpen !
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#5 Indlæg af 2fat2fly »

Thomas H skrev:okey det må jeg lige prøve så tak for hjælpen !

En kammi prøvede det, der var det benz pumpen ja lyder mærkeligt.
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#6 Indlæg af Jakob Hansen »

En RST der tager 6800 omdr :shock:
Sådan een burde da ikke kunne tage mere en max 6000!?
Billede
Brugeravatar
homer1
Nyt Medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 16 mar 2004, 20:12

#7 Indlæg af homer1 »

Jakob Hansen skrev:En RST der tager 6800 omdr :shock:
Sådan een burde da ikke kunne tage mere en max 6000!?

hejsa ved godt jeg er ny men hvis du nu læste hvad han skrev var der mont. super chip hvilket også kan flytte begrandseren
jeg tror også det er et benz problem
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#8 Indlæg af Jakob Hansen »

homer1 skrev:
Jakob Hansen skrev:En RST der tager 6800 omdr :shock:
Sådan een burde da ikke kunne tage mere en max 6000!?

hejsa ved godt jeg er ny men hvis du nu læste hvad han skrev var der mont. super chip hvilket også kan flytte begrandseren
jeg tror også det er et benz problem


Begrænser eller ej, så er 6800 stadigvæk (efter min mening) næsten urealistisk meget for en RST.
Jeg er næsten sikker på at alle de effektmålinger jeg har set af RST´ere (og det er ikke så lidt) ligger max effekten inden for et interval på 5500-5600 omdr.
Standart kan og bør en RST ikke kunne tage mere end 6000 omdr, så derfor under det mig meget. Men jeg skal ikke kunne sige om en chip virkeligt har så meget effekt. Jeg tvivler dog på det, jeg ville ihvertfald være betænkelig med at køre en CVH motor helt derop hvis den virkleigt kunne.
Billede
Brugeravatar
homer1
Nyt Medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 16 mar 2004, 20:12

#9 Indlæg af homer1 »

Jakob Hansen skrev:
homer1 skrev:
Jakob Hansen skrev:En RST der tager 6800 omdr :shock:
Sådan een burde da ikke kunne tage mere en max 6000!?

hejsa ved godt jeg er ny men hvis du nu læste hvad han skrev var der mont. super chip hvilket også kan flytte begrandseren
jeg tror også det er et benz problem


Begrænser eller ej, så er 6800 stadigvæk (efter min mening) næsten urealistisk meget for en RST.
Jeg er næsten sikker på at alle de effektmålinger jeg har set af RST´ere (og det er ikke så lidt) ligger max effekten inden for et interval på 5500-5600 omdr.
Standart kan og bør en RST ikke kunne tage mere end 6000 omdr, så derfor under det mig meget. Men jeg skal ikke kunne sige om en chip virkeligt har så meget effekt. Jeg tvivler dog på det, jeg ville ihvertfald være betænkelig med at køre en CVH motor helt derop hvis den virkleigt kunne.
nu er jeg godt klar over at det ikke er samme bil men jeg hvade en xr3 i som tog over 7500o/m så en cvh kan godt holde til at få kløg men ikke over længere stræk nu kører jeg så ikke ford mere med opel astra f gsi og der er begrandseren std sat til 6700o/m og når den bliver chippet slår den først fra ved 8200o/m :shock: :shock:
Clisse
Medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Kbh

#10 Indlæg af Clisse »

Den superchip der er monteret. Er du sikker på den fjerner begrænsningen for ladetryk. Måske nok derfor at det fungere med 0,7 og ikke 0,9...
Mvh
Claus
Besvar