Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 maj 2025, 23:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 apr 2004, 09:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Indlæg: 163
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Hej!

Jeg sad og læse i et engelsk tuningsblad "MAX POWER" en artikel som
omhandler forskellige former for tuning.

Da man gennemgår opbygningen af turbomotoren støder jeg på
denne lille advarsel!.

Da jeg ved at det er meget populært at bruge BOV, Dump Valve
syntes jeg at i skal se dette udsnit af artiklen.

Hilsen D


Vedhæftede filer:
Filkommentar: Dump-Valve
Dump-Valve.JPG
Dump-Valve.JPG [ 58.27 KiB | Vist 1213 gange ]
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2004, 11:48 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 16:12
Indlæg: 343
Geografisk sted: Esbjerg
Er der nogen der kan sige hvad der står for jeg fatter ikke en skid af det sprog :cry:

mvh Anders

_________________
Opel kadett 2,0i 16v turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2004, 12:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Der står noget i retning af:

"Ved montering af BOV skal man være opmærksom på, at den kan LUKKE hurtigt nok.
Ellers risikerer man, at der kommer falsk luft ind gennem BOV´en, og at motoren derved kommer til at køre på for-mager-blanding, med deraf følgende risiko for motorskader...."

Os der kører diesel, er da heldigvis ligeglade.... :lol: :lol: :lol:

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2004, 12:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Indlæg: 163
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Hej

En oversættelse efter bedste evne.

--------------------------------------------------
Dump Valve

En anden ting man skal huske på når man
montere en dump valve.

Jeg ved hvor indbydende lydeffekten er når
den "puster ud", men det er ikke sikkert at
den vil have nogen god effekt for din motor eller
ydelse.

Grunden til det er at der er en risiko for at
BOV'en ikke lukker hurtigt nok og dermed
muliggøre adgang for sug af luft ind i systemet
som derefter bliver tilført efter airflowmeteret.

Denne ekstra tilførte luft som er kørt uden om
sensoren tilføres motorens oprindelige blandingsforhold
som derefter vil blive for mager.

Dette vil resultere i dårlig ydelse og mulig nedbud
af motor.
-------------------------------------------------------------

Hilsen D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2004, 17:16 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 16:12
Indlæg: 343
Geografisk sted: Esbjerg
Takker

_________________
Opel kadett 2,0i 16v turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2004, 21:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Det burde da ikke være et problem hvis blot kvaliteten af ens BOV er ordentlig. Dvs dem med stempler, jeg tvivler på at membran-typen kan lukke hurtigt nok i alle tilfælde.

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2004, 21:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Indlæg: 211
Geografisk sted: Nordjylland
Transitfar skrev:
Os der kører diesel, er da heldigvis ligeglade.... :lol: :lol: :lol:


SÅDAN skal det sgu lyde :lol: :lol: :lol:

_________________
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2004, 22:58 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det er en mangel v. den artikel at det ikke fremgår præcist hvilke BOV, monteret på hvilken motorkonfiguration der er tale om.

Jeg kan kun se der kan blive et problem med en enkeltstemplet(eller en membran) BOV, hvor der ikke er nogen kontraventileffekt i, monteret på en motor med luftmængdemåler.

Alle andre tilfælde vil ikke være et problem.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2004, 09:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
biler med mapsensor vil ikke ha noget problem og det er jo det de fleste der skam-tumer kører med. iøvrigt så er der den fordel vil dump ventilen at du ikke presser din turbo lige så hårdt som uden dumpventilen. når man lukker gasspjældet kommer der en trykbølge der kommer ud på den ene eller den anden måde... baglens gennem turboen eller via dumpventilen!

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2004, 18:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Indlæg: 163
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Hej

HenrikGM artiklen er beskrevet generelt og går ikke dybere ind
i emnet BOV.

Kunne du ikke beskrive hvordan de advanceret udgaver af BOV
fungere?. (såsom dobbeltstempel, kontraventileffekt)

Hilsen D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team