Hjælp... Ford mekaniker søges! Problemer med escort!

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Gæst

Hjælp... Ford mekaniker søges! Problemer med escort!

#1 Indlæg af Gæst »

Jeg har en escort 1,6i fra 91 som jeg er ved at være meget træt af. Den kører ikke som den skal.

Problemerne er følgende:

Drukner sig selv, specielt i tomgang. Nogen gange så meget af den går ud. Trækker ikke ordentligt i lave omdrejninger. Den skal op på min. 3800 omdrejninger og så kommer det tilgengæld også i et ordentligt ryk, så trækker den for fuld gas..... Den prutter i udstødningen lige inden den trækker ordentligt, men så snart den falder i omdrejninger er det det samme igen. Den bruger ufatteligt meget benzin og lugter også rigtig meget af benzin i tomgang. Den kører knap 8 på literen, hvilket ikke er ret meget i forhold til inden den begyndte på at skabe sig åndssvagt.

Vi har tjekket følgende på den:

lamdasonde, temperaturføler, tændrør, tændkabler, katalysator og målt på boksen.

Hvor i alverden ligger problemet??????? Hvad er der galt????
Håber der er en der kan give mig en løsning eller et fornuftigt bud der ikke er prøvet. Har læst om mange der har nogenlunde samme problem men som heller ikke har fundet en løsning.
Findes der evt en ford mekaniker som har mulighed for at måle på den eller som er villig til at hjælpe mig?

På forhånd tak!

mvh Carina.
Carina
Indlæg: 3
Tilmeldt: 26 apr 2004, 17:25
Kontakt:

login

#2 Indlæg af Carina »

Glemte lige at logge ind! :lol:
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#3 Indlæg af nmb1022 »

Jeg vil stadig sige lamdasonden, da den regulere blandingen ved lavere rpm, men slår fra når du når længere op.
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Carina
Indlæg: 3
Tilmeldt: 26 apr 2004, 17:25
Kontakt:

#4 Indlæg af Carina »

Og hvis vi har målt på lamdasonden og den er temlig ny hva så? Det har været manges bud, og egentlig også vores første indskydelse selv.... Ser dog ikke ud til det er den. Havde ellers været en dejlig nem løsning.

Mhv Carina.
Bror Fusk
Medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Geografisk sted: Nordjylland

#5 Indlæg af Bror Fusk »

i har vel for guds skyld husket at måle de forskellige dimsers spændinger modstand osv oppe ved boxen og ikke på selve føleren??? det nytter ikke meget at fx lambda sonden er ny hvis ledningen ligger og gnaver i stel et eller andet sted
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
fender-bender
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 12 apr 2004, 18:19
Geografisk sted: sønderjylland

escort fejl

#6 Indlæg af fender-bender »

hej Carina.

Jeg ved ikke om det kan hjælpe:
Min Ford sierra med 2,0I dohc motor havde stort set samme problem.
Jeg rensede og smurte tomgangsventilen, skiftede lampdasonden og skiftede alle tændrørene med de mest rigtige jeg mente det var.
Men en ting kan man da sige at hvis den bruger meget benzin er benzin blandingen for fed, og tændrørene er sodede som bevirker at benzin ikke forbrændes ordentligt derfor lugt af bensin. Der kan også være et brud på bensin rørene under bilen som kun kan registreres når motor kører. Det kan jo være falsk luft den suger ind i suge røret.
Det er ihvertfald ting jeg har haft på min.
Claus
FORD=Fejl Og Reparetioner Dagligt.
JensGT500
Medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#7 Indlæg af JensGT500 »

Bror Fusk skrev:i har vel for guds skyld husket at måle de forskellige dimsers spændinger modstand osv oppe ved boxen og ikke på selve føleren??? det nytter ikke meget at fx lambda sonden er ny hvis ledningen ligger og gnaver i stel et eller andet sted

ELLER fugt i stikket til sonden :wink:
Det er set tit!
/Jens
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#8 Indlæg af Transitfar »

Sådan et problem er svært at ordne "over telefonen", hvis du forstår...
Står din tandrem rigtigt???
Er motorkompressionen iorden??? Det ville jeg kunne finde ud af på ½min, hvis jeg havde bilen mellem hænderne....
Går bilen kun på 3 cyl??? Det ville jeg kunne finde ud af på ½min, hvis jeg havde bilen mellem hænderne....
Er der underlige mislyde, som indikerer mekaniske fejl???Det ville jeg kunne finde ud af på ½min, hvis jeg havde bilen mellem hænderne....

Men prøv fx denne simple test:
Mens bilen "står og går i tomgang( :lol:)" træk så tændrørsledningerne af enkeltvis, altså en af gangen, således at der konstant er 3 ledninger forbundet.
Man skal så lægge mærke til, om motorgangen ændrer sig eller ej.
Trækker man tændledningen af fx. cyl. 2, og motorgangen så ændrer sig, så er der IKKE noget galt her....
Trækker man derefter ledningen af cylinder 3, og man så ikke kan registrere nogen ændring overhovedet, ja så er der jo noget galt med forbrændingen på cylinder 3.

Men start da lige med en gammeldags kompressionstest.
Jeg tror nemlig at du "blot" kører rundt med en brændt ventil....
Det er ikke specielt dyrt at reparere på en CVH som din.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Carina
Indlæg: 3
Tilmeldt: 26 apr 2004, 17:25
Kontakt:

fundet fejlen

#9 Indlæg af Carina »

Problemet er løst! Tusinde tak for hjælpen! Bilen kører perfekt nu! Mvh Carina.
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#10 Indlæg af Transitfar »

Og hvad var der galt???
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar