Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 07:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2004, 11:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
CVH-blokken kan faktisk tåle en hel del, men da kompressionen på sugemotoren er 9,5 mod kun 8,3 på turbomodellen, så vil den tændingsbanke sig selv ihjel inden du kan nå at sige: "Det var da en sjov lyd".........

Du er altså nødt til at sænke kompressionen og det gør stemplerne fra RST'en, når de monteres i suge-blokken.

Grunden til at jeg nævner plejlstængerne er, at det er et helvede at få dem af stemplerne uden specialværktøj, så det er nemmere at flytte det hele over.

Mvh
Nolan


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2004, 19:57 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 17 sep 2003, 18:05
Indlæg: 380
Geografisk sted: Danmark
Det ALLER nemmest ville selvfølgelig være at købe en ægte RST den er da heller ikke så dyr, samt hvis du kun ansvar forsikre den burde det være rimeligt !
Eller gå ind på http://uk.mobile.de/ og køb en hel RS Turbo fra tyskland så kan du også se hvordan den samlet, og flytte gearkassen med over som er stærkere og har spær, der er sikkert nogle skørter og alu hjul på du kan sælge. mener de koster ca 8.000-11.000,-
Det er en MEGET bedre løsning en at give 6000,- ude ved mørke !!!!


Top
 Profil  
 
 Titel: RS Turbo
Indlæg: 25 maj 2004, 20:57 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2003, 10:04
Indlæg: 15
Hey Mark,
Det er rigtigt at RS-Turbo'er ikke er så dyre længere og slet ikke hvis man køber dem i Tyskland. Men jeg er desværre i den uheldige situation at jeg snart stopper med mit faste arbejde som portør på riget og starter i lære som pladesmed... SU de første 6 måneder... Dvs. budgettet er helt i bund, men det må sgu ikke stå helt stille. Men jeg kan godt se at det er et dødsdømt projekt at starte på, hvis ikke at man har kapital i ryggen.
Jeg tror at jeg vil prøve en anden version, indtil at jeg får råd til at lave min turbo ombygning eller købe en RS Turbo.

Hvad siger i til denne her:
    Piper - Fast Road CAM
    Bananmanifold.
    2" udstødning.
    K&N Bolt-on filter.
    (Evt. dobbelte webere).


Vil denne konfiguration ikke give min slæde det ekstra spark jeg har brug for indtil at pengene til det andet er der?

Er der forresten nogen der ved om det er nok at købe knasten til std. CVH motoren, eller skal man have hele kit'et, som koster det dobbelte?

Kan man ikke bare montere Piper knasten uden at skifte andet, uden de store problemer? Nogen som har prøvet det?

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2243


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2004, 22:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Altså... Det lyder som om du ikke har regnet ret godt på det. Hvad tror du overstående vil komme til at koste hvis det skal være til noget??? 6000 kr??? Det kan da kun liiige gøre det... Brugt kan du måske finde det til en 4500 hvis er heldig, MEN pas på brugte kaburatorer!!!!!!!

Lige nu den RST over i i stedet for... I sidste ende er det billigst med det bedste resultat!

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2004, 10:25 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2003, 10:04
Indlæg: 15
@ Havneren -

Man kan købe en Kent / Piper knast i motorsportworld.co.uk for £145
Jeg har 2" udstødningen.
Så jeg mangler egentlig kun bananmanifoldet (2500kr.)
og K&N filteret (800kr)

Så det bliver lige omkring 5000 danske kroner.

Dog kan jeg vente med bananen og K&N filteret.
Så for ca. 2000 kr. for en knast burde der vel komme godt med spark i.

Det er derfor jeg har brug for at vide om, det er nødvendigt at købe hele kit'et med Power Band, Cam Lift, Valve Lift, Duration, Valve Timing Figures, Valve Clearance, eller om jeg bare kan nøjes med at smide knasten i for sig selv.

Tak for hjælpen, det betyder meget, da jeg først for nyligt er begyndt at skrue på motorer..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2243


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2004, 17:50 
det kan da godt være du an få stumpe rtil at lave en ok suge motor af.... men tror du så at du får 150 hk uden problemer ???

tag og vent til du HAR råd... det er billigst


skou


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2004, 21:35 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 17 sep 2003, 18:05
Indlæg: 380
Geografisk sted: Danmark
Køb hellere denne motor hvis manden har den endnu
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.p ... hlight=cvh


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2004, 22:00 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2003, 10:04
Indlæg: 15
Citat:
det kan da godt være du an få stumpe rtil at lave en ok suge motor af.... men tror du så at du får 150 hk uden problemer ???

tag og vent til du HAR råd... det er billigst


skou


Hehe, tak Skou, det er sgu det mest fornuftige råd, jeg har fået længe.. Men kender du det ikke, den irritation over at sætte sig ud i den præcis samme slæde hver dag, når man egentlig bare har lyst til at få lavet en masse på den... Selvom man ikke har pengene... Bare det at få lavet en lille modifikation er sgu bedre end slet ikke noget.. Men jo du har så evigt ret :shock:

-------------------------------------------------

Citat:
Køb hellere denne motor hvis manden har den endnu
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.p ... hlight=cvh


Tjah, den er jo røget for et NOS anlæg, og desuden er lidt af det sjove jo røget, ved at alt er lavet på den i forvejen.. Jeg havde sgu sådan glædet mig til at komme til at rode I motoren.. Jeg har selv skiftet motor på min escort og min sierra et par gange.. Men jeg har sgu aldrig haft toppen af'e og prøvet at rode med det indvendige :D :D Det glæder jeg mig enormt meget til..


Nå men anyway, jeg blev ikke en skid klogere på det med knast akslen, så nu køber jeg den altså for sig selv, og regner med at få det til at spille.
Piper skriver jo at den giver op til 20+ HK med rette karb og udst. Så det vil jeg prøve.. Så ender jeg måske med 110 HK i stedet for de 90HK std.

Så det bliver jo nok ikke i år at jeg stiller op til DHB og løber med guldet :lol: :lol:

og thx alle m8's som har prøvet at banke lidt fornuft ind i mit hovede :lol:

Hygge

/TK

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2243


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2004, 12:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg skulle nok have haft set dit indlæg noget før da jeg muligvis kan jeg hjælpe dig med nogel gode stumper fra en xr3i. Jeg havde i min xr3i lagt en 285* Piper knast i, sat en one/two pipe på og givet den et KN filter. Det gav mig på rullefelt 139 hk. og 181 nm. hvilket må siges at være rigtigt pænt. Den kunne tag en std. RST(lige med nød og næppe), den nye Celica(altså den uden turbo), G3 2.0 GTI og en hel del andre "sjove" biler. Motoren brækkede sig så godt nok :-( så jeg rev den ud og har nu smidt en komplet RST kværn, ledningsnet og gearkasse i den og har derfor en del xr3i stumper der ville kunne hjælpe dig op et noget bedre resultat end "kun" 110 hk.
Jeg har komplet indsprøjtning incl. luftmængdemåler med et KN filter monteret samt at hullet til indsugning af luft til denne er gjort væsentlig støre og ført slange ud til foran køleren, jeg har også en xr3i udstødningsmanifold(meget som en bananmanifold) og en komplet one/two pipe du kan købe. Skal siges at det ikke er så besværligt at smide disse ting på din motor, så hvis du vil kan du jo kontakte mig og give mig et seriøst bud på hvad du vil give for det :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2004, 13:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
Har selvfølgelig også køler og blæser liggende til den ;-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team