Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 maj 2025, 00:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
kom nu det er et godt tilbud her til alle de Qmile der skal vindes igennem sommeren... 8)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Hvad er problemet med knasterne, er det fordi du har skarpere knaster i eller....?

Titel:
ja jeg har piper knaster i . dvs at en standart dohc køre med 244 G på begge knaster, og jeg køre med 270 ind og + 1,5 mm mere løft og 268 uds + 1mm mere løft. og det kan detsværre ikke arbejde helt godt sammen uden at jeg kommer til at miste hk iforhold til hvad jeg kunne ha fået. og de bliver ikke taget af .

Titel:
Hvad er standen på den, er den ok, eller meget slidt, og hvor meget vil der skulle gøres ved ofret(motor), skal den ha sænket kompressionen?.
Det jeg er ude efter er 160-170hk, det skal jo gerne holde, og hvad med manifolden, skal den ha en tilskuds dyse, altså alt i alt hvor bøvlet er det.

/Tonny

Titel:
den er helt iorden(ingen slør eller noget)nu ved jeg jo ikke lige vilken bil du har...så jeg kan ikke sådan sige hvad der skal gøres ved den... det afhængder af hvor meget din motor har i kompression.og min køre 10,4-1 .men min plan var SMT6 eller MF2. og lidt cossi dele. men igen det afhænger af hvad for en bil du har.... og der er jo nok der har ideer herinde...

Titel:
Det er en GTer, så må du selv ku regne det ud :wink:

Titel:
ja hvad skal du bruge... min plan var
sierra cosworth vandkøler
sierra cosworth IC(så sidder alt som på en cosworth)
en oliekøler
en BOV
så skal der laves et beslag(har et men vil gerne lave mit eget)
en rem
og så er jeg blevet lidt hooked på den der megasquirt som henrik GM sælger...
og for max NM så en bananmanifold(som jeg allerede har monteret på min) så skulle de 170-190 hk gerne være opnålige...prisn kommer jo an på hvor go du er til at forhandle....

Titel:
Det lyder meget omfattende for en knap så vis tekniknørd som mig :wink: ,
Men det du snakkede om på FKD lyder meget interresant, vil egentlig gerne snart have en bananmanifold, hvor kan jeg få fat i sådan en?

/Tonny

Titel:
ked af at sige det men du skal nok bestille den i england.... min er en janspeed. og koster ca 159pund så det er ikke så galt. og jeg kan kun sige at min motor klare det ret godt. den har nu kørt 85t km med mit tun og 255t km i alt. og den er ikke blevet reniveret på nogen måde endnu. men jeg ødelækker åbenbart ret ofte mit bagtøj(mit er lige begyndt at sige mærklige lyde ved speeder slip) (igen)

ang det med kompressoren så er det ikke så galt endda. skulle jeg mene. bare man kan få hjælp fra de rigtige personer. og dem er der nok af herinde. men prøv at gå ind på www.vae.dk og ta et kik på deres sierraér de yder ganske godt. men det er jo smag og behag... selfølgelig behøver man ikke at bruge cosworth dele som jeg skrev. men nu har jeg en som jeg kunne tage delene fra og så sætte dyre dele på den i stedet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time