Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 maj 2025, 23:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 7160 Aale city
Mc. udstødninger er et godt (også billligt) alternativ på "små" bil motore.
Den jeg køre med nu er fra Lazer og er i aluminium og rustfri og har kostet den fyrstelige sum af 75kr. til et stumpe marked (og den var sku som ny). De andre jeg har købt har kostet ca +250kr. på div stumpe markeder.

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
vag mekaniker: Det kommer nok først senere :twisted: Lige nu skal jeg først have anskaffet bilen - bestilt og monteret et komplet Zeemax skørtesæt. Regner med at den skal larkeres mat sort med højglanspoleret fælge men dette er dog ikke sikkert endnu.

Lars E: Er det lovligt ? - Har du fået synet en bil med motorcykel udstødninger monteret ?

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
lqs skrev:
hvad er det for en 20% regel i skriver om? sålænge det er den std. type motor der bruges er der ikke nogen grund til at nævne noget med max 20%! mvh. søren

Når man over de 20% skal man såmænd bare nævne det til syn hvis jeg husker ret men der er ingen afgift eller lignende.

Dagooz

Titel:
20% reglen gælder for ALLE biler man kan undgå emissions testen, når bare bilen er ældre 4 md 84. der bliver blandet 2 instandser ind i tuning, nemlig told og skat samt sbi. Told og skat siger ingen problemer ved udsk af større motor når bare ikke den overstiger de 20% ellers AFGIFT, samtidigt siger de fri effekt hvis det er std motor med feks trykladning uden betaling af afgift. SBI derimod siger over 20% så skal der dok for egnethed, støj og på biler nyere end 4md 84 emission, samtidig siger de trykladning altid er over 20%.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 7160 Aale city
Jep.... Begge de 2cv'er jeg har haft har kørt med MC. udstødning, både enkel og dobbelt, og har ingen problemer haft med det. Det jeg køre med pt. brummer nok lige til grænsen, men det er også en racerdæmper (der står hvist med småt: "NOT for road use.", men det står bag ophænget nu. Thi hi)

Forresten min første bil, en Fiat 127 mk.1 903ccm kørte med en Sebring MC. potte, også uden problemer.

I tomgang plejer de ikke at sige så meget, men når motoren for noget gas begynder de at snerre :twisted: :twisted:

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk

Titel:
hej.

Tjek blandt andet www.minispares.com
og www.minispeed.dk

Du kan tune motoren lovligt med de 20% ved at købe et tuningskit til 1500 kr i england på ovenstående hjemmeside. men da den standard har omkring 40 hest vil den så få hele 20% ekstra som svarer til 8 hk exstra...så det er der nok ikke meget ved...skal man til at lege skal man have fat i en 1275 motor og eventuelt få den boret op..montere en dobbelt weber og en kompressor (koster også 25000 :( )

http://www.minimania.com/web/Item/1380% ... Detail.cfm

Så det bliver hurtigt dyrt men sjovt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time