Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 maj 2025, 23:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem

Geografisk sted: Nordjylland
Jeg har købt smedede stempler til min motor på 83mm, og på stemplerne står der at de er 82,985mm. Er det den max størrelse som stemplerne bliver ved høj varme, og er 0,015mm ikke også en rat lille tolerance?
Plejer der ikke at skulle være 0,03mm eller mere??

På forhånd tak.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Danmark
det kan være dem her kan hjælpe dig med det spørgsmål
http://www.ingana.dk/

Titel:
målet der står på toppen af stemplet er hva stemplet måler som det er nu. de 0,015 i tolerance er lidt for lidt efter min mening, især når det er til race. Men der er desværre igen tabel man kan slå op i for at finde tolerancer , for det er individuelt fra f.eks mahle til kolben schmidt, eller hvem der nu har fabrikeret stemplerne.

et eksempel. jeg lavdede engang en gammel ford traktor. den sku ha nye foringer og stempler. på grund af leverings tiden fik jeg foringerne først, og på kasserne stod et bore mål på 111,778. så jeg borede den 111,78. Men da jeg så fik stemplerne, som var et andet fabrikat stod der i toppen 111,62 og et spille rum på 0,14. det resulterede i at jeg havde lavet den 0,02 størere end angivet. men den kørte nu altså findt nok af den grund. prøv at kontakt dem du har fået stemplerne fra. de bør kunne fortælle dig hva spille rum de skal ha. mvh k.e

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time