Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 17:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 jun 2004, 00:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2003, 18:00
Indlæg: 245
Geografisk sted: Aalborg
Har en Audi A3 1.8T motor, som jeg gerne vil have noget mere lyd fra, især fra turboen, har hørt at man kan få noget mere fløjtelyd, hvis man montere en "Bleeder ventil", er det rigtigt????

Og hvordan forbindes den på denne motor, kan det overhovedet lade sig gøre, når ladetrykket bestemmes af motorstyringen???

Håber I kan hjælpe.......

_________________
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2004, 00:55 
Det er nok en Dumpvalve du skal ha hvis du vil ha Lyd Bleeder er til at just ladetryket!! 8)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2004, 08:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2003, 18:00
Indlæg: 245
Geografisk sted: Aalborg
Jeg har en HKS bov, og ved godt en bleeder ventil er til justering af ladetrykket, men har bare hørt at en bleeder ventil kan give en lille fløjtelyd.... :cry:

_________________
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2004, 11:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
ha, ja den kan gi en stor fløjte lyd... men så skal den sidde inde i bilen og kun være tilsluttet de to af slangerne der kører til og fra turboen... således at du har selve "udluftningen" inde i bilen! men det bliver du MEGET hurtigt træt af, ned til bageren og tilbage og så er det lavet om...

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2004, 20:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2003, 18:00
Indlæg: 245
Geografisk sted: Aalborg
Men kan det lade sig gøre at montere sådan en bleeder ventil på min motor, nu når det er motorstyringen som bestemmer ladetrykket???

_________________
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jun 2004, 10:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
hvis det er motorstyringen der bestemmer trykket, vil jeg tro du ikke kan. og hvis du snyder motorstyringen til at få mere tryk end den har regnet med at du har, så vil du højest sansynligt komme til at køre for magert og evt beskadige stemplerne.
hvis ikke motorstyringen regner med at der er mere tryk, giver den vel heller ikke benzin til de ekstra hk du søger... du sku nok ta en snak med et værksted der gør sig i audier inden du laver det der

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jun 2004, 10:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2003, 18:00
Indlæg: 245
Geografisk sted: Aalborg
Jeg søger ikke flere HK, det ladetryk jeg køre md nu er maks. Men jeg søger derimod lyden og evt. kan skrue ned for ladetrykket.....!

_________________
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2004, 00:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Bleederventilen lader dig ihvertfald IKKE skrue NED for trykket.

Du mente jo også selv, at ECU'en styrede ladetrykket........
Hvis du justerer aktuatoren til at give et lavere tryk - for senere at kunne regulere det op med bleederen - , vil ECU'en jo bare åbne mere for magnetventilen i aktuatorslangen.

:shock:

Jeg fatter heller ikke lige, hvorfor man vil have hvæsen fra en bleeder i kabinen.... Det lyder lidt som en cykelslange med hul i....... Nå, men hver sin smag.

/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2004, 09:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
efter længere tids overvejelse, er jeg kommet frem til at jeg tror du tænker på en åben dump ventil... for det lyder lækkert, og kommer når man skifter gear...

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2004, 09:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2003, 18:00
Indlæg: 245
Geografisk sted: Aalborg
Jeg har en HKS ssqv blow off ventil, så lyden har jeg mellem gearene, det jeg søger er lyden af turboen, når den lader indtil gearskiftene :wink:

_________________
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team