lqs skrev:
den bliver noget sværere at køre med....starten bliver mere hysterisk særligt med en on/off kobling. men endnu værre er at tiden fra der er ladetryk til du rammer rpm. begrænseren i de små gear er meget lille=hjulspæn=tabt tid=lort! derfor vil jeg mene at det er bedre med tungt svinghjul i sådan en motor. tror det samme vil gøre sig gældende i en forhjulstrækker, endda med mindre ydelse! MVH. søren
kan bare ikke forstå hvorfor det ikke skulle være godt med en smule nedvejning af svinghjulet

ingen tvivl om at det ville være noget lort hvis det blev grov nedvejet men det må vel have et balance punkt hvor det bliver fra godt / til tabt tid i husteri og hjulguf........ men hvis man ramte denne vægt så ville man jo have en accelerations dygtigt motor....... eller er det udelukket at det kunne blive godt..... med andre ord man skulle hvis man ville(kunne) have et svinghjul fra en stor V8 motor og smide på for at få belastningen på motoren og dermed en forbrændings cyklus der var super til drive turboen med og så bare side og vente til turboen var oppe i fart og så holde den der........ syndtes bare det lyder lidt trist for motorgangen.........
_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk