har en kammi som kører mini han skal mulighvist købe en 1380'er som har fået lavet alt i motoren race knast andet vippetøj og alt muligt men så er der kommet et ultra light svinghjul på som kun vejer 3,8kg hvor oem vejer ca 7kg og han sagde efter at have været ude og prøvekørt motoren når de trækker der ud af går den ikke meget vildere end hans egen 1275'er (tror jeg det) og når de så skifter fra 3 til 4 så sker der bare ingenting og den kan max kører ca.140 hvor hans snildt går 180 på toppen så er det jeg tænker på
hvad er den "bedste" vægt på et svinghjul??.....
kan fårstå det er noget med at det skal veje ligeså meget som den enerti de roterende dele i motoren frembringer for at motoren ikke skal have nogle død punkter... hvordan finder man så denne vægt og kan det lade sig gøre eller er jeg gal på den til at starte med??......
vægt på svinghjul??...
Redaktør: Moderatorer
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
vægt på svinghjul??...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Svinghjulets opgave er at holde motoren igang ved meget lave omdrejninger ( tomgang).
Hvis den går ok i tomgang er det ikke svinghjulets vægt, men derimod en uheldig indstilling af tænding, benzin/luft forholdet.
Den optimal vægt er der mange meninger om, og i sidste ende kommer det an på hvad motoren skal bruges til.
MVH
Morten
Hvis den går ok i tomgang er det ikke svinghjulets vægt, men derimod en uheldig indstilling af tænding, benzin/luft forholdet.
Den optimal vægt er der mange meninger om, og i sidste ende kommer det an på hvad motoren skal bruges til.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hhhmmm læste inde på en side hvor de sammenlignede det med de der gamle biler man trækker hen over gulvet og så giver slip på... jo større svinghjul des længere tid om at komme op i fart men når den så var oppe i fart så gik det også stærkt og i lang tid.... hvis man så har effekten til at få det (svinghjulet) op i fart hvorfor skulle et for-lettet svinghjul så ikke give moment/effekt tab og dermed lavere top hast. og dårligere trækkraft hvis det er for let (men stadigt kan holde en rolig tomgang).... som en gut sagde inde på mini forum tag en fiskekutter: laang slaglængde og STORT svinghjul den har kæmpe moment men måske kun 10hk..... eller som min kammis onkel sagde (som iøvrigt er ven med jan motor mortensen som begge har lavet forsøg på området) tag en gammel sierra den har måske kun 90hk men den trækker over bakker og lign. som hvis de ikke var der (bakkerne)......
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk