Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 13:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2004, 19:40 
Mads B 405 2.0 skrev:
Hvad blev i enige om....


lange eller korte rør ?

Også selvfølgelig:

Bløde bøjninger
Power wrap
Stor diameter
Samme længde på alle rør


Ellers nogen ting ?


Jeg tror vi blev enige om at lange rør er bedst for mange hk og hk i høje rpm. Korte rør hænger ofte sammen med standard manifolde, som giver godt moment, men høj varme og stopper for hk ved høje rpm.

Sådan har jeg forstået det, men det ville være godt med en guide :)

Mvh Jakob


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2004, 21:45 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Olsen skrev:
Kan for tælle at det firma som har haft lavet det hedder Pro Car og at der har været 2 andre ligende tilfælde med samme model bil, nemlig Fiat Uno turbo.


Jeg ved så at dette kun er sket fordi ham som havde lovet Pro Car at stille bil til rådighed ved tilpasning aldrig dukkede op, så de blev lavet med en standardmanifold som model, ikke godt og det ved jeg Brian fra Pro Car har taget til sig for eftertiden..

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2004, 03:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
det her må da været et kanon mani. så efter det i siger drenge korte rør uden så store knæk... til en focus....

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Senest rettet af mh 15 maj 2005, 15:14, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2004, 12:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Hmmm... Kig lige på billede "0308tur_focus11_z.jpg"

Kan det passe at den externe wastegate kun sidder på røret fra den ene cylinder?
Det må da betyde at når WG'en åbner, så skal gassen fra de andre 3 cyl. løbe "baglæns" gennem røret til WG'en.
Umiddelbart lyder det da ikke særligt optimalt for mig...

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2004, 12:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
nej det er rigtigt nok men focus'en lægger 278,7hk....

http://www.turbomagazine.com/tech/0308tur_focus/

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2004, 16:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
prøv at kigge på hvordan det er lavet på en WRC FOCUS. det er nok en hel del bedre! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2004, 23:37 
Et godt råd er at købe et katalog fra gik turbo der står alt om maninfolde konstant tryk eller puls. og de forklare meget om det ene og det andet tænding kompresion knaster osv + de har opgrade kit, bygsæt/konvertering til sædeles fornuftige priser.


Det er min opslagsbog når der noget jeg er i tvivl om.

MVH RSV


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2004, 20:45 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:28
Indlæg: 59
Geografisk sted: Thisted
Hvor får man fat i det katalog. Kan ikke finde det på deres hjemmeside...

_________________
Opel Astra Gsi 16v
Opel Kadett Gsi 16v
Toyota Hilux 2 wd, nu med landcruiser motor og 1,8 bar i tryk... Så længe det vare...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team