Har for nylig skiftet mine støddæmpere ud med koni's gul serie. Havde i forvejen et par b&g (hedder det vist) 40mm sænkningsfjedre i. Sammen med de nye dæmpere havde jeg indkøbt et nyt sæt fjedre der formentlig er lidt hårdere men til gengæld kun er 35mm. Det sjove er at jeg kan ikke få de nye fjedre til at gå i spænd i mellem skålene. Jeg kan flytte rundt på dem med hænderne. Hvorimod de gamle 40 mm går fint i. Så lige nu kører den rundt med de gamle fjedre men vil gerne have et råd til hvad jeg kan gøre for at få de nye i...
Marc
35 mm passer ej!!
Redaktør: Moderatorer
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
35 mm passer ej!!
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
kunne godt lyde som om den ridder på dæmper pinden... kender ikke lige koni's gule serie men hvis du skal have så lave fjedre på skal du også have nogle RIGTIGE sænknings dæmpere hvor pinden ikke er lige så lang.....
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
- pandaman
- Nyt Medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 22 jun 2004, 18:37
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Hvis dine 35 mm fjedre er hårdere en dine 40 mm, er sikket heller ikke samme højde ubelastet. har prøvet at gå fra 50 til 40 mm, og dito hårdere. men 40 mm var lavere, da de ikke synker så meget som de andre!
Der Noget Om Snakken
Der Skal Stå /F/I/A/T/ På Klappen
www.fiatpanda.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17477
Der Skal Stå /F/I/A/T/ På Klappen
www.fiatpanda.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17477
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
Okay men er det så muligt at anskaffe nogle tykkere skåle, indlæg etc... På æsken står at de kan bruges til almindelige støddæmpere og at man skal ned i 60mm før benet skal være forkortet.
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
-
Sperillen
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 13 jul 2004, 13:13
- Geografisk sted: Ringe
Kender problemet
Hej Hej
Da jeg for nogle år siden skiftede undervogn på min UNO Turbo:
Fra: Jamex 60/40 og
Til: Koni GUL 40/40
Oplevede jeg det samme.. Men det er ikke noget problem, hvis du kun lige kan dreje dem rundt med magt. De må selvfølgelig ikke falde helt af..
Problemet opstår selvfølgelig fordi fjedrene er noget hårdere. Og jeg kan kun sige at det var som at få en ny bil, at få det satans Jamex af. På med Koni, og du bliver glad..
PS. Havde dog problemer en gang til syn, da FAR SYNINGSMAND syntes han kunne chikanere mig der.. Måtte sætte de orginale "ben" på igen.
Hej Hej
Thomas
Da jeg for nogle år siden skiftede undervogn på min UNO Turbo:
Fra: Jamex 60/40 og
Til: Koni GUL 40/40
Oplevede jeg det samme.. Men det er ikke noget problem, hvis du kun lige kan dreje dem rundt med magt. De må selvfølgelig ikke falde helt af..
Problemet opstår selvfølgelig fordi fjedrene er noget hårdere. Og jeg kan kun sige at det var som at få en ny bil, at få det satans Jamex af. På med Koni, og du bliver glad..
PS. Havde dog problemer en gang til syn, da FAR SYNINGSMAND syntes han kunne chikanere mig der.. Måtte sætte de orginale "ben" på igen.
Hej Hej
Thomas
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
Tænkte jeg faktisk også lidt på da bilens vægt og det faktum at benene aldrig er strakt helt ud jo presser det sammen... Var det selve dæmperne du ikke kunne få godkendt eller var det fjedrene? Har nemlig TÜV godkendelse på begge sæt fjedre men intet på dæmperne. Og de gamle var NØDT til at ryge over højre skulder (slør i stemplet og nul olie i lortet). Nu vi er ved hvad der kan godkendes er der så nogen der ved om det vil blive betragtet som id skifte når man sætter Hörmann kofangeren på en anden end uno turbo? Jeg kunne ikke forestille mig det men det ville da være dumt hvis nu...
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?