tomgang problemer på vectra "def-tra"

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

tomgang problemer på vectra "def-tra"

#1 Indlæg af C.Sørensen »

ang den vectra så er det en årg 91 10 mdr 2.0i ,med lexmaul indsprøjtning
og komplet remus 2.5" udstødning
mit problem er at når man starter den så kan den ikke gå tomgang men køre man derefter 1 km ca. så går den perfekt tomgang !!! den starter også helt fint uden problemer men den tomgang driller jeg har læst koder ud på den dere er ingen fejl koder på den plus tomgangs ventilen er også renset jeg tror nu at det er termo sensoren der er def/afbrudt det er jo den der skal forlænge indsprøjtnings tiden ved koldstart og her er en mærkelig ting mere den gør det også selv om den er varm så går der lige 1km ca. så er tomgangen stabil.
har kloge folk nogle bud på en fejl
PS hvad giver en lexmaul indsugningsmanifold i hk/nm ca.
MVH C.Sørensen
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Buus
Medlem
Indlæg: 223
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#2 Indlæg af Buus »

Samme indlæg er set på opelpower....

Effektforøgelsen kan du finde på lexmauls HP.. det afhænger jo af om du kører c20ne eller c20xe....

Umiddelbart vil jeg også sige koldstartsfætteren....
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#3 Indlæg af Transitfar »

Er det ikke muligt at finde nogle data på, hvad termosensoren skal vise, og så evt prøve at måle den, eller evt erstatte den med med en fast modstand :wink: ???
Hvis jeg kun havde et enkeltskud i bøssen, ville jeg gå efter tomgangskontrolventilen.
Det er desv. ikke ret tit, at man kan "rense" sig ud af problemer med denne :cry: .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar