Målte i øvrigt en gang en Golf 2 1,3. Da grafen kom op havde den kun 23hk på hjulene... Det viste sig at den tabte lige så meget i transmisionen .
Motoren ydede så heller ikke hvad den skulle. Mener sådan en skal have 55hk.
Selv om du satte en plænklipper motor i skulle hjulene nok dreje rundt... Den kunne nok ikke trække gearkassen op på hvad der svarer til 250 kmt og tilsvarende omdr i gearkassen hvor du taber de 50hk... Faktisk vil jeg tro den er i stand til at trække den så langt op hvor den taber ca 1 hk eller hvor meget sådan en plænklipper nu har.
Havneren skrev:Selv om du satte en plænklipper motor i skulle hjulene nok dreje rundt... Den kunne nok ikke trække gearkassen op på hvad der svarer til 250 kmt og tilsvarende omdr i gearkassen hvor du taber de 50hk... Faktisk vil jeg tro den er i stand til at trække den så langt op hvor den taber ca 1 hk eller hvor meget sådan en plænklipper nu har.
v/h christian
Tænk dig nu om, Christian: Søren sætter da bare NOS på, det er lige noget for sådan en 3,5Hk B&S med stænksmøring og automatisk gasregulering
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
den opgivelse´man ser i reklamer mm. er heste på motoren. det HAVNEREN skriver om er det tab som rullefeltet skriver ud. det tab jeg skriver om er det tab der er i virkeligheden.... ikke ret tit det samme....tænker nu nok nogle styringer til rullefelter tager flere ting med i beregning end andre....det er et ret indviklet emne som nok kunne fylde mange sider! MVH. søren PS. det der er rigtigt sjovt ,i tråden der linkes til, er at de heste TOYOTA ejeren tror han har mistet aldrig har været der!
De hk tab (50hk) du oplyser at din ford har Søren er jo lige nøjagtig det jeg snakker om og det eneste du kan måle på et rullefeldt (også målt sådan på din)... Du mener det ville være 12 hk med en mindre motor. Har du ændret mening nu så det slet ikke er det tab du snakker om af lige vel? Efter ½ times telefon konsutation har jeg vist fået dig overbevist...