Uno Turbo vil ikke starte

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Uno Turbo vil ikke starte

#1 Indlæg af 2fat2fly »

Har lige skiftet gearkasse og kobling på en Uno turbo og nu vil den ikke starte HJÆLP,
Der sidder en føler i gearkassen hvad skal man kunne måle på den ??

Hvad med pumpen skal den starte når der kommer tænding eller gør den ikke det hvis føleren ikke virker.
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#2 Indlæg af mh »

pumpen skal kører i et par sekunder når du sætter tænding på for lige at fylde systemmet op (nogle biler har en timer som gør at hvis der lige har været tænding på så venter med at kører til du drejer starteren......) på ØD. giveren skal du kunne måle et vekselspændings signal af en eller anden størrelse (forskelligt fra bil til bil men vel omkring en 500mV vil jeg tro med roterende starter)....
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#3 Indlæg af 2fat2fly »

tinasmartin skrev:giveren skal du kunne måle et vekselspændings signal af en eller anden størrelse (forskelligt fra bil til bil men vel omkring en 500mV vil jeg tro med roterende starter)....


Ok må jeg lige prøve så bare der var markeret med + ved den ene ledning så troede det var ed DC signal ?
MC
Senior Medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

#4 Indlæg af MC »

Pumpen kører ikke når der kommer tænding på en 1,3 men det gør den på en 1,4.

Når du skal måle Speed Sensor (den sensor på gearkassen) skal den måle mellem 612 og 748ohm, kunne læst du havde haft den af eller sådan noget inde på fkd afstanden skal være 0,25 til 1,3mm.

håber du finder ud af det.

PS. Tinas martin det har ikke noget somhelst med mV at gøre. og motoren skal ikke rotere så får du ikke nogen brugelige værdier. men jo man kan tage den af og så sætte ohm-meter til og køre et stykke jern forbi så skulle ohm-meteret gå lidt amok.
MC
Senior Medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

#5 Indlæg af MC »

Og når han nu snakker om ød giver så er det tdc-sensor den sider i den anden ende af motoren, henne ved tandremmen og måler på det nederste remhjum. den skal også have en modstand på 612 til 748ohm og have et mellemrum på 0,4 til 1,0mm.

og jo hvis den føler (speed sensor) ikke virker så kan bilen ikke starte, glemte engang at sætte den på :( det tog lige lidt tid inden jeg fandt ud af det.
Men nu noget helt andet du har tjekket om den får gnister ikke? hvad med benzin. har du haft en til at dreje nøglen mens du hører om pumpen kører, eller er det noget du formoder??
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#6 Indlæg af 2fat2fly »

Der satten en føler i den nye gearkasse jeg satte på men ved jo ikke om den virker, så prøver lige at sætte den gamle over i. kunne ikke lige høre pumpen da jeg tørnede motoren men prøver lige at måle på den imens så jeg er 100% sikker, men er ikke sikker på om pumpen kan køre hvis den speed sensor ikke virker.
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#7 Indlæg af 2fat2fly »

Mærkelig bil samlet det i morges og så startede den :?
Besvar