Er der nogle af de kraftige k jet pumper der ikke behøver en føde pumpe.
Jeg tænker på en 0 580 254 984 / gfp 216 som sælges som erstatning til saab turbo, ford 2.8 og diverse porche og giver 200-200 l min
K jet pumper igen
Redaktør: Moderatorer
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
De færreste biler med denne pumpe kørte med føde pumpe.
Feks SAAB kørte med pumpen neddykket i tanken, og kum eltilslutningerne stak op over tanken.
VOLVO brugte en føde pumpe, men det var ap konstuktions mæssige årsager.
Alle indsprøjtnings pumper suger elendigt, og det bliver ikke bedre af at de kan levere mere i volumen.
I sidste ende er det et tankudformnings problem.
Hvis man kan få placeret en studs i bunden af tanken med passende skvulp plader, og en returledning der føder dette kammer, så er forpumpen overflødig.
Husk en grundig damprensning af tanken inden svejseren tages i brug.
Hvis man ikke vil modeficere sin tank så hedder det.
Forpumpe buffer tank 1-2 l hovedpumpe dysebro buffer tank hovedtank, som et løsnings forslag.
MVH
Morten
Feks SAAB kørte med pumpen neddykket i tanken, og kum eltilslutningerne stak op over tanken.
VOLVO brugte en føde pumpe, men det var ap konstuktions mæssige årsager.
Alle indsprøjtnings pumper suger elendigt, og det bliver ikke bedre af at de kan levere mere i volumen.
I sidste ende er det et tankudformnings problem.
Hvis man kan få placeret en studs i bunden af tanken med passende skvulp plader, og en returledning der føder dette kammer, så er forpumpen overflødig.
Husk en grundig damprensning af tanken inden svejseren tages i brug.
Hvis man ikke vil modeficere sin tank så hedder det.
Forpumpe buffer tank 1-2 l hovedpumpe dysebro buffer tank hovedtank, som et løsnings forslag.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
jj
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Så burde du være dækket ind til to pumper, og rigtig mange Hk
Bare sørg for at pumpen sidder under udløbet, og så tæt på som muligt
Morten
Bare sørg for at pumpen sidder under udløbet, og så tæt på som muligt
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
jj
Har lige været inde på pierburgs benzinpumpe side deres erstaningspumper giver kun 100-110 l/time så vær på vagt med uoriginale pumper de har kun 6 pumper der dækker alle modellerne. Til gengæld har de denne 4 bar benzin/diesel pumpe som kan klare op til 280 l/time http://www.msi-motor-service.com/ximages/3390.pdf Den bliver brugt til erstatning for bmw diesel. Men ind og udgangene ser mistænkeligt små ud. Valeo har slet ingen info. Til gengæld sælger walbro 255 l/hr pumper til rimelige priser. Jeg er blevet tilbudt en sx 361 l/time pumpe er der nogen der ved om de er noget værd og hvilke pris man skal give for en ubrugt pumpe