Regler for indregistrering af gammel-"ny" bil

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Lerup
Senior Medlem

Regler for indregistrering af gammel-"ny" bil

#1 Indlæg af Lerup »

Hej folkens,

Jeg er sku kommet lidt i tvivl om jeg skal gøre mig forhåbninger om nogensinde at få indregistreret min projektbil.

Bilen har aldrig været indregistret siden den blev købt i 1988, da den er blevet brugt til banerace. Nu vil jeg imidlertid gerne have plader på bilen, men hvilke regler gælder der så?
Normalt skal biler der skal gen-indregistreres jo blot opfylde de regler der var gældende ved datoen for første indregistrering. Men da der jo ikke er nogen "første indregistrering" i mit tilfælde, er jeg pludselig blevet nervøs for at den takseres som en "ny bil".

Er der nogen der har været i samme problemstilling?
lqs
Mester Medlem

#2 Indlæg af lqs »

kontakt færdselstyrrelsen. der er mange der har sat plader på gamle/godt brugte racerbiler og betalt en billig afgift! MVH. søren
|sAs|

#3 Indlæg af |sAs| »

Hvis bilen ikke har været indregisteret i Danmark før.. Så kommer du til at betale afgift på bilen...
Du kan se på www.toldskat.dk hvor meget andre lignende biler er blevet vurderet til i afgift..

mVH
|sAs|
Lerup
Senior Medlem

#4 Indlæg af Lerup »

Ja, selvfølgelig skal jeg betale afgift.

Spørgsmålet gik på hvorvidt den skal opfylde gængse betingelser (forurening mm.) der var gældende da den var ny, eller om det er de nuværende.
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#5 Indlæg af John Sahl »

Lerup skrev:Ja, selvfølgelig skal jeg betale afgift.

Spørgsmålet gik på hvorvidt den skal opfylde gængse betingelser (forurening mm.) der var gældende da den var ny, eller om det er de nuværende.

Da den var ny.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Besvar