Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 maj 2025, 00:04

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 04 okt 2004, 07:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 07:45
Indlæg: 646
Geografisk sted: FYNSLAND
alt kan ligge der det er vel bare et spørgsmål og være lidt finger snild og kreativ...''

så kan alt jo lad sig gøre..

men spørgsmålet er så og man er intereseret i og lave så stort et arbejde ud af det ??

hvis en scoripo motor kan passe ned i den escort så kan den 2,3 turbo og så, da scorpio´en er baghjulstrukket ik..
er det vel et spørgsmål om en ombygning af ophæng ?
spørgsmålet bliver vel noget gearkasse ??

tror nok han forlanger 4-4500.- for den 2.3 turbo motor..
det kunne være sjovt og se den i en taunus eller en sierra.. he he

_________________
AMERICAN MUSCLE CARS FOREVER


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 okt 2004, 20:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
16-ventilet DOHC som 2-liters ligger i Scorpio fra oktober ´94 til maj ´95, derefter bliver den til en 2,3-liters indtil Scorpioen udgår.....
Jeg kunne ikke finde data på, hvornår den ligger i Galaxy.... :cry: , men det er nok 2,3 16V lige fra Galaxy´s fødsel.
Som kuriosum skal lige nævnes, at 2,3 DOHC 16V også er at finde i....TADAAA... TRANSIT model 2001 (med baghjulstræk).
Og ja, det er rigtigt at alt er et spm om kreativitet og fingersnilde, men det hjælper da, hvis gearkassen umidddelbart kan skrues på motoren, og at motor sammen med gearkasse rent fysisk kan være mellem forvangerne :wink: .
Hvis man ikke kan finde ud af at ændre et eller to motorophæng, så er projektet nok dømt død fra starten af alligevel.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 okt 2004, 23:09 
det kan skam lade sig gøre. det er lavet i UK. med et ganske godt resultat. man skal bare bruge standart 2000 top og knaster(eller det der er vildere) og så kan det lade sig gøre.

den motor vi snakker om er næsten 100% identisk med en sierra DOHC motor. den har bare balanceaksler og 16v top... det er ikke mtoren fra en XR4TI ELLER MUSTANG.

transitfar> jeg har faktisk stået og kikket ned i motorrummet på sådan en bil. i herning. den var sort og rimelig misvedligeholdt. detsværre.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2004, 10:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
møffe skrev:
det kan skam lade sig gøre. det er lavet i UK. med et ganske godt resultat. man skal bare bruge standart 2000 top og knaster(eller det der er vildere) og så kan det lade sig gøre.

den motor vi snakker om er næsten 100% identisk med en sierra DOHC motor. den har bare balanceaksler og 16v top... det er ikke mtoren fra en XR4TI ELLER MUSTANG.

transitfar> jeg har faktisk stået og kikket ned i motorrummet på sådan en bil. i herning. den var sort og rimelig misvedligeholdt. detsværre.


Er du sikker på at den XR4Ti du har kigget ned i motorrummet på ikke er en der er en der er eftermonteret....kører nemlig en rundt med eftermonteret turbo i Herning området.

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2004, 18:49 
nope det var orginalen. den lignede lort. men det var med XR4I karossen. og den rigtige motor. og jeg snakkede med gutten der ejede den... så jeg er ret sikker i min sag... men motoren re ret grim.

er der så nogen herinde der har set en orginal capri 2,8 turbo...


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2004, 19:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
nej.. har du? hvad er original? MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2004, 20:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
du er en ORIGINAL søren... ha ha :lol: har et godt projekt til dig at kigge på næste år og det blir UDEN blå slanger...

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2004, 23:46 
hey jeg er 100% på at galexy 2,3 liters motorn passer ned i en rs2k... måske skal 1 ophæng ændres... men den plopper lige ned i :) ellers tjek www.rs2000.16v.com der har de prøvet det 1000 gange før :) men er i sikker på at en transit 2001-> passer i.?


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team