hvad slags uld i hjemmelavede potter
Redaktør: Moderatorer
-
Heintzelmann
- Medlem
- Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark
-
Danielsito
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Malmö, Sverige
- Kontakt:
Heintzelmann skrev:Gør jeg måske nokSådan noget hvidt stads.... ligner en meget stor pakke kokain
Ham jeg købte det af kaldte det bare kemisk uld
Det kan være det VAR kokain??
Det kan godt være at der findes noget der hedder sådan. Jeg er bare ikke stødt på det endnu?
Men jeg har heller ikke selv bygget potter.
...Daniel Slater 
-
Heintzelmann
- Medlem
-
Gæst
- scotten
- Junior Medlem
- Geografisk sted: Fyn
Tror det er materialet "Kerlane" I tænker på...Helt hvidt keramisk uld. Bruges tit på krafværker.....Det smelter ikke eller bliver gråt/hårdt som glasuld...Dog er det heller ikke glad for at bliver inde i potten...Der skal et eller andet slags "ståluldstæppe" ud over Kerlanen før det bliver godt... Mine potter blev ret hurtigt tømt for kerlane...Stoppes det for hårdt tager der INTET lyd...=meget larm... 
-
Heintzelmann
- Medlem
-
ford p7 biturbo
- Medlem
Re: hvad slags uld i hjemmelavede potter
Anonymous skrev:har i nogle forslag til hvad der kan bruges i hjemmelavede udstødnings potter. jeg har prøvet alm rockwool, men det forsvinder selvom det var stampet hårdt.
Hej Jeg har sådant noget hvid filt der ca 5-6mm tykt har brygt det da jeg lavede masseovn kan modstå temperaturen når det er viklet om manifolden så det skulle nok kunne holde i potten har ca 10m2 så hvor meget skal du bruge. kan sige det kommer i en kasse med 25m længde fra et firma i ålborg kan bare ikke finde navnet.